امروز: سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
12/16 1394

گروه سایبان - شنیده های معتبرخبری از برخی منابع آگاه اذعان دارد که صلاحیت  مدیر فنی بیمه اتومبیل یکی از شرکت های خصوصی بیمه به دلیل ارائه تخفیفات غیر فنی شرکت متبوعش سلب شده است .
به گزارش پایگاه خبری رازپول(ایران و جهان) ، یکی از شرکت های بیمه خصوصی «د» که وضعیت توانگری مطلوبی نیز ندارد به دلیل ارائه نرخ های غیرفنی در رشته اتومبیل با توبیخ مدیر فنی بیمه های اتومبیل آن هم از سوی بیمه مرکزی مواجه شده است .

ارائه نرخ های غیر فنی اتومبیل از سوی شرکت های بیمه در روزهای پایانی سال وضعیت نابه سامانی دارد و اینکه بیمه مرکزی تصمیم گرفته است به این بازار نابه سامان ورود کند خود نقطه عطفی است که البته ابهاماتی نیز دارد .
ورود به شرکت های بیمه و برخورد با پایین ترین فرد زنجیره مدیریتی یعنی مدیر فنی بیمه اتومبیل از سوی بیمه مرکزی یکی از بحث برانگیز ترین مواردی است که تاکنون شنیده شده است چراکه مسلما در فعالیت های سازمانی مدیران میانی و یا معاونین مجری جلسات و مصوبات هیات مدیره و مدیرعامل هستند و به خودی خود نمی توانند در زمینه ارائه تخفیف ها در شبکه های عریض و طویل اقدام کنند.

از سوی دیگر مجری برخورد با تخلفات داخلی سازمانی ، مدیرعامل است و در شرکت های خصوصا خصوصی مدیرعامل موظف است که بر عملکرد زیر مجموعه خود نظارت دقیق داشته باشد و با موارد غیر قانونی برخورد کند. اما در شرایطی که نرخ های غیر فنی در شبکه نمایندگان و کارگزاران مرتبط با یک شرکت جاری و ساری است تنها و تنها تصمیم گیری و تصمیم یک مدیر میانی مطرح نیست و مسلما مدیران بالادستی نیز در جریان امر بوده اند که در این صورت عزل مدیر میانی نه تنها بی معنا است بلکه این ابهام را ایجاد می کند که چنین تصمیمی با اغماض اتخاذ شده است .

نرخ و شرایط بیمه نامه ها همواره یکی از موارد مطرح در جلسات هیات مدیره است که با تصمیم گیری به زیر مجموعه ابلاغ می شود و مسلما برای یک یا دو مورد اعمال نمی شود و حداقل برای زنجیره ای بزرگ است .
بر این اساس ذکر چند پرسش از دست اندرکاران خالی از لطف نیست ؟
-مقام ناظر به عنوان حامی منافع بیمه گذاران شایسته است تا نام شرکت متخلف را اعلام عمومی کند تا بیمه گذاران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید بیمه نامه اقدام کنند.
-تخلفی که سبب عزل مدیری می شود تا جایی که بیمه مرکزی ورود کند مسلما کوچک نبوده است بنابراین به چه دلیل مدیرعامل و یا اعضای هیات مدیره شرکت عزل نشده و یا پروانه رشته باطل نشده و بیمه مرکزی با کوچترین عضو زنجیره مدیریتی که تنها و تنها مجری دستورات است برخورد کرده است ؟
-تکلیف منابعی که در اثر تخفیفات از شرکت ضایع شده است چه می شود ؟
-چرا مدیرعامل شرکت برای این مدیر خطاکار مدعی العموم نبوده است و نهاد ناظر ورود کرده است ؟
-نقش مدیرعامل و هیات مدیره در ارائه تخفیفات چه بوده است ؟ آیا ایشان تنها نظاره گر بوده اند و یا اساسا از وجود چنین تخلفی مطلع نبوده اند که عذری است بدتر از گناه!
-تکلیف تخفیفات و منابعی که از سهم اتکایی اجباری بیمه مرکزی و یا دولت کاسته شده چیست ؟
-آیا وقت آن نرسیده با شرکت هایی که در مرز بسیار حساس عدم و یا وجود به سر می برند با حساسیت بیشتری کنترل داشته باشیم؟
-آیا عزل یک مدیر میانی می تواند تفکر حاکم بر سازمان را تغییر دهد؟
-تکلیف سایر شرکت هایی که به ارائه تخفیف در این رشته می پردازند چیست ؟ تبعیض در برخورد با شرکت ها در جایی که معاون نظارت بیمه مرکزی اذعان دارد که هیچ یک از شرکت ها مجاز به ارائه تخفیف نیستند چه معنا و مفهومی دارد ؟
-آیا قرار است مدیران فنی قربانی تصمیمات مقام بالادستی شوند در صورتی که در اثر عدم اجرای فرامین مدیریتی ممکن است پست سازمانی خود رااز دست بدهند؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود