امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
12/24 1394

گروه سایبان - بیمه ایران یکی از صادر کنندگان بزرگ در صنعت بیمه به شمار می رود اما صادرات در این شرکت با مفهوم واقعی صادرات تفاوت هایی دارد .
به گزارش پایگاه خبری راز پول ( ایران و جهان) ،در حالی روزهای پایانی سال 1394 را به پایان می بریم که بیمه ایران به عنوان نخستين شرکت بيمه ايراني و دولتي که به عنوان بنيانگذار صنعت بيمه در کشور شناخته می شود ، صادرکننده بزرگ نیروی انسانی به صنعت بیمه در این سال شناخته می شود . در ماه های اخیر بسیار شاهد بوده ایم که برخی از مدیران از بدنه این شرکت قدیمی جدا شده اند و تحت عناوین و پست های مختلف در شرکت های دیگر مامور شده اند .
آخرین شنیده های خبری حاکی از آن است که سهام داران بیمه تعاون که در مذاکرات خود با افرادی مانند امرالهی و ... نتوانسته اند برای مدیریت این شرکت به تفاهم برسند یکی از مدیران بیمه ایران را برای مدیریت خود به منظور دریافت تائیدیه صلاحیت به بیمه مرکزی معرفی کرده است .

در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که مهدی ریاحی فر از هیات مدیره بیمه ایران جدا شد و به عنوان مامور به بیمه حافظ رفت تا مدیریت این شرکت را به دست گیرد . پیش از وی بهاری فر و بختیاری نیز به ترتیب در بیمه های ما و دی به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل مامور شدند. البته در فهرست مدیرانی که از بدنه مدیریتی این شرکت جدا شده اند نام هایی مانند کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین ،جعفری رئیس هیات مدیره بیمه دانا ،داور پناه معاون اقتصادی بیمه دی، صفدری مدیر عامل بیمه ما ، جباری مدیرعامل صندوق خسارت های بدنی،تاجدار مدیرعامل بیمه البرز و ... دیده می شود .البته شنیده های تائید نشده اذعان دارد که تاجیک عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز در شرف انتقال از این شرکت است .
بنابراین بدنه کارشناسی بزرگترین و قدیمی ترین شرکت بیمه ای کشور در حالی در حال صادرات نیروی انسانی است که در سال های اخیر مدیران عامل این شرکت از فضایی خارج این شرکت به کرسی نشسته اند . با چنین وضعیتی این پرسش ایجاد می شود که شرکتی که برزگترین صادر کننده نیروی انسانی در صنعت بیمه است، چگونه نمی تواند از بدنه خود در راس هرم سازمانی بهره گیرد؟ 
از سوی دیگر سیل خروج نیروی مدیریتی در حالی صورت می گیرد که به دلیل ساختار دولتی امکان ورود نیروی انسانی جدید به این شرکت محدودیت هایی دارد.
امروز مجموع نيروي انساني شاغل در شرکت (رسمي، پيماني، قراردادي) حدود چهارهزار و هفتصد و سي و نه نفر مي‌باشند که 53 درصد آنها تحصيلات دانشگاهي و بالاتر از ديپلم دارند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود