امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/3 1392

ایران و جهان- يورو به بيشترين رشد در مقابل ين در چهار سال گذشته رسيد كه خود بر افزايش محبوبيت ارز مشترك اتحاديه اروپا دلالت دارد.
به گزارش رويترز، اظهار نظرات از سوي مقامات بانك مركزي آمريكا بر اين نكته تاكيد دارند كه موضوع كاهش محرك در جلسه سياست پولي ماه آينده مورد بحث قرار خواهد گرفت.
ارزش يورو در مقابل ين روز جمعه به 137.32 ين رسيد كه اين بالاترين رقم از اكتبر 2009 تاكنون به شمار مي رود. ارزش يورو در برابر دلار نيز با 0.5 درصد رشد به 1.3548 دلار رسيد.
استقبال رو به رشد سرمايه گذاران از يورو صبح روز جمعه، نرخ برابري ارزش يورو در برابر دلار را به بالاتر از 1.3500 دلار رساند.
گزارش ها حاكي از آن است كه بانك مركزي اروپا روز چهارشنبه شروع به حمايت مالي از بانك ها در پي اعلام خبر كاهش محرك ها زود تر از موعد مقرر و افزايش خسارات وارده به آن ها كرده است.
پس از ماه ها تعلل، پيام بانك مركزي آمريكا سرانجام به وال استريت رسيد: كاهش محرك ها به معناي حذف كامل آن ها نيست.
واحد پولي مشترك اتحاديه اروپا نيز نسبت به سخنان اقتصاد دان ارشد بانك مركزي اروپا، پيتر پرائت نيز مبني بر ورود فشار هاي انقباضي و ضد تورمي به كشور هاي منطقه بي اعتنا بوده است.
دلار نيز وانكنش كمي به اظهارات مبتني بر آغاز بحث درباره كاهش ميزان خريد سرمايه توسط بانك مركزي آمريكا در اجلاس آن در دسامبر از خود نشان داد.
البته جايگاه پايين و غير عادي ين در برابر ارز هاي جهاني دور از انتظار بوده و وجود چنين حبابي در �?اپن پيش بيني نمي شد.
كاهش ارزش ين تمايل به صادارت و كسب درآمد و همچنين حمايت بيشتر از سهام را تقويت مي كند.
عوامل مالي كوتاه مدت سرمايه گذاران را به سوي خريد دلار و استقبال كمتر از ين سوق مي دهند.
در حال حاضر نرخ برابري دلار مقابل ين به شرايط سختي رسيده و احتمال تشديد وخامت آن در آينده نيز وجود دارد.
به هر حال اميد مي رود كه جلوي رند كاهش ارزش ين در سال 2014 گرفته شود.
با توجه به پيش بيني ها درباره تداوم سياست هاي پولي انبساطي بانك مركزي �?اپن و رشد بازار سهام اين كشور، دلار به بيشترين ارزش در چهار ماه و نيم گذشته دست يافت و هر دلار 101.35 ين معامله شد. شاخص Nikkei 225 نيز روز جمعه به بالاترين ارزش در شش ماه گذشته رسيد. اين شاخص آخرين بار با 0.2 درصد رشد ارزش، رقم 101.28 ين را تجربه كرده بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود