امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
03/10 1395

گروه بازار پول - بانك مركزي٥٠٠ ميليارد تومان در دو مرحله به عنوان خط اعتباري به بانك صنعت و معدن اعطا كرده كه به ٧٠٠ واحد بحران زده شناسايي شده اعطا شده است و تا پايان خرداد ماه گزارشي در اين زمينه به بانك مركزي ارائه خواهد شد تا خطوط اعتباري جديد در نظر گرفته شود. 

علي اشرف افخمي مدير عامل بانك صنعت و معدن در همايش نقش بانك هاي توسعه اي در توسعه و رونق اقتصادي كشور ضمن بيان مطلب فوق افزود كه اشتغال در برخي از اين واحدها حفظ شد و حتي در برخي ديگر ٢٠ تا ٢٥ درصد به ظرفيت توليد اضافه و منجر به اشتغال زايي هاي جديد در اين واحد ها شد.
وي گفت؛ بانك صنعت و معدن با ٣٨ بانك در ١٨ كشور روابط كارگزاري دارد كه ١٣ عدد از اين بانك ها از جمله بانك هاي اروپايي اند. 
وي با بيان اينكه عمده ال سي هاي گشايش يافته در ٤ ماه و ١٤ روز گذشته در بخش هاي نيروگاهي،انرژي هاي نو و پتروشيمي بوده است افزود: فقط از طريق بانك ايران و اروپا ٦٣٠ ميليون يورو جا به جا شده است. وي با اعلام اين خبر كه بانك صنعت و معدن اولين خط اعتباري را از اگزيم بانك هندوستان به مبلغ ٤٠٠ ميليون دولار دريافت كرده است تصريح كرد: ٣٥٠ ميليون دلار از اين رقم براي توسعه ريل هاي راه آهن عملياتي شده است و اين شروع دريافت خطوط اعتباري است. به گفته وي دريافت خطوط اعتباري از بانك هاي اروپايي در دستور كار قرار دارد.
افخمي افزود؛ در حال حاضر رتبه اعتباري بانك صنعت و معدنBB است و در شش ماه آينده اين رتبه مجدد بازنگري خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود