امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
02/11 1396

گروه بازارپول - با حمايت جدي دولت و ١٥٠ ميليون يورو تسهيلات بانك صنعت و معدن شركت فولاد ازنا در استان لرستان پس از ٨ سال توقف دوباره احيا مي شود و براي ٩٠٠ نفر شغل ايجاد مي كند.
به گزارش پايگاه خبری رازپول به نقل از اطلاع رساني بانك صنعت و معدن در حال حاضر ٨٥ درصد از ماشين آلات بخش نورد اين كارخانه وارد شده و در حال نصب است كه با توليد ورق فولادي بالاي ٥ ميليمتر تحول عظيمي در اقتصاد، توليد و اشتغال كشور ايجاد خواهد كرد.
بنا به اين گزارش ١٦ طرح صنعتي در دوران دولت تدبير و اميد با استفاده از ٧ هزار و ٦٠٠ ميليارد ريال تسهيلات بانك صنعت و معدن در استان لرستان به بهره برداري رسيده و براي ٧٠٠نفر اشتغال ايجاد كرده است.
از ميان اين طرح ها ، پتروشيمي لرستان با ٧ هزار ميليارد ريال، فورج سازان لرستان با ٣٣٠ ميليارد ريال و آساسنگ با ٥٢ ميليارد ريال تسهيلات دريافتي به ترتيب بالاترين تسهيلات را از بانك صنعت و معدن دريافت كرده اند.
در ميان طرح هاي ياد شده فورج سازان لرستان با ٣٠٠ نفر ، پتروشيمي لرستان با ١٠٠ نفر و كيميا پژوهان گيتي با ٦٠ نفر قادر به ايجاد بيشترين ميزان اشتغالزايي بودند .
گفتني است صنايع كوچك و متوسط استان لرستان تاكنون مبلغ ٧٩٠ ميليارد ريال تسهيلات در قالب طرح رونق توليد و براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي از بانك صنعت و معدن دريافت كرده اند.


 اشتغال بیش از 6 هزار و 600 نفر در صنعت پتروشیمی کشور با تسهیلات بانک صنعت و معدن

با اعطاي تسهيلات بانك صنعت و معدن طي يك دورة 4ساله (1392 تا 1396)، در بخش پتروشيمي كشور براي 6 هزار و 600 نفر اشتغال مستقيم ايجاد مي شود.
همچنین با اعطاي تسهيلات 850 ميليون يورو براي احداث 3 مجتمع عظيم پتروشيمي با ظرفيت 2 ميليون تن اتيلن، پتروشيمي هاي لرستان و مهاباد هر يك به ظرفيت 300 هزار تن پلي اتيلن سنگين و سبك و راه اندازي آنها در دوران دولت تدبير و اميد براي حدود 3000 نفر اشتغال ايجاد شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن در حال حاضر طرح هاي پتروشيمي مسجدسليمان، پتروشيمي ايلام، پتروشيمي هنگام، و پتروشيمي بوشهر با 3/1 ميليارد يورو تسهيلات بانك صنعت و معدن در حال اجرا است كه با اتمام آنها، 2700 شغل مستقيم ايجاد خواهد شد.
تصويب حدود 700 ميليون يورو براي طرح هاي پالايشگاه ميعانات گازي و پالايشگاه گاز بيدبلند نيز از ديگر اقدامات اين بانك طي همين مدت در راستاي تأمين مالي طرح هاي پتروشيمي، نفت و گاز است كه نتيجه آن ايجاد 900 شغل مستقيم خواهد بود.
رقم تخصيص تسهيلات به طرح هاي فوق 2 ميليارد و 850 ميليون يورو است كه برخي از اين طرح ها در دوران 4ساله 1392 تا 1396 تكميل و به بهره برداري رسيده و براي 6 هزار و 600 نفر شغل ايجاد مي كند.
گفتني است اين بانك در مدت ياد شده با هماهنگي و پشتيباني شركت ملي نفت ايران به پيمانكاران ميادين گاز پارس جنوبي و صادرات محصولات نفتي، جمعاً به ميزان 1 ميليارد دلار تأمين مالي انجام و پرداخت كرده است كه نتيجه آن تسريع در راه اندازي فازهايي از ميدان پارس جنوبي شده است.
بايد اضافه كرد كه همه طرح هاي پتروشيمي ياد شده از ظرفيت صادرات محصولات خود به بازارهاي جهاني برخوردار بوده و علاوه بر ارزآوري براي كشور، موجبات اشتغال جوانان تحصيلكرده را فراهم مي كند. به علاوه صنايع پايين دستي پتروشيمي نيز با راه اندازي اين واحدها، وارد چرخه اقتصاد شده و به توسعه استان هاي مختلف كشور منجر مي گردد. نقش بانك صنعت و معدن در حمايت از پيشرفت و توسعه صنايع پتروشيمي، به وضوح بيانگر عمل به شعار اقتصاد مقاومتي، توليدواشتغال قلمداد ميشود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود