امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
11/17 1392

ایران و جهان - "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با روزنامه  "کامرسانت" اظهار داشت که ممکن است ایران در اواخر فوریه شرایط جدید کار شرکت های نفتی خارجی از جمله روسی در خاک خود را عرضه کند.

سفیر روسیه در ایران ضمن اعلام این مطلب گفت: "ایران قصد دارد در اواخر فوریه شرایط جدید کار شرکت های نفتی روسی و دیگر شرکت های نفتی در خاک خود را عرضه کند. اگر این شرایط جذاب باشند، شرکت های ما بازخواهند گشت".

لوان جاگاریان گفت چند روز قبل "ایگور ایوانوف" وزیر سابق امور خارجه و دبیر سابق شورای امنیت روسیه که اکنون رییس کمیته استرات�?ی و سرمایه گذاری شورای مدیران شرکت نفتی "لوک اویل" روسیه است، از تهران بازدید کرده و در جریان مذاکرات خود با مقامات وزارت نفت ایران، ذینفعی "لوک اویل"در بازگشت به بازار ایران را اعلام کرد.

"واگیت آلکپروف" رییس لوک اویل، بزرگترین شرکت نفت خصوصی روسیه در اواخر به خبرنگاران اعلام کرد "لوک اویل" در حال بررسی امکان بازگشت به طرح نفتی اناران در صورت لغو تحریم ها است.

یادآور می شود لوک اویل در چارچوب کنسرسیوم به همراه شرکت نرو�?ی Statoil در میدان نفتی اناران کارهای اکتشافی انجام می داد که در نتیجه آنها معادن آذر و شنگول کشف شدند. دیرتر این شرکت روسی در رابطه با تحریم های اعمال شده علیه ایران از طرح اناران خارج گردید.

جاگاریان گفت هنوز هیچگونه توافقنامه ای میان دو طرف منعقد نشده اما مذاکرات جریان دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود