امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
07/14 1393

گروه چهارسوق- تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا، فرصت منحصر به فردی برای افزایش تراز تجاری ایران، مهیا ساخته است. 

به گزارش ایران و جهان، مهمترین تحولی که اخیرا منطقه را متاثر ساخته، تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا و آمریکا است، تحولی که فرصت منحصربه فردی را برای صادرات کالا و خدمات داخلی به کشورهای همسایه فراهم ساخته است. قرار است این فرصت در گردهم آیی با عنوان «همایش کاربردی تجارت با روسیه» که در 23مهر ماه جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود،مورد بررسی قرار گیرد . تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مدیران مرکز اقتصادی و مسئولین تجاری برگزار می شود ضمن بررسی راهکارهای حضور و افزایش سهم بازار کالاها و خدمات ایرانی در کشور هدف، نحوه استفاده حداکثری از شرایط و تحولات اخیر، با رویکرد افزایش تراز تجاری ارائه می شود.

همایش" فرصت مضاعف صادرات به روسیه با توجه به شرایط وی�?ه کنونی" ( تحریم کشور روسیه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا) رویدادی است که سعی دارد فرصتهای منحصر بفرد ایجاد شده جهت حضور کالا و خدمات ایرانی را در کشور روسیه بررسی کند.

بررسی فرصتهای جدید جهت صادرات کالا به روسیه مبتنی بر تحولات سیاسی و اقتصادی اخیرمنطقه و بررسی فرصتهای روز و آتی تجارت با روسیه، پیش نیازهای بنگاه های ایرانی جهت تجارت با روسیه، بررسی روشهای پرداخت و مسائل بانکی، معرفی نیازهای کالایی بازار روسیه، معرفی وسعت و حجم مبادلات بازار مشترک ایران و روسیه، شناخت نهادهای تجاری و معرفی نمایشگاه های معتبر روسیه، شناخت روشهای مناسب حمل و نقل کالاهای ایرانی به روسیه، معرفی کالاهای ایرانی داری مزیت جهت تجارت با روسیه و آشنایی با استانداردهای کالایی و خدمات بازار روسیه از مهمترین محورهای این همایش محسوب می شود.

در این مراسم، جاگاریان به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در تهران، لوگانسکی به عنوان رییس هیئت نمایندگی بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران، پتروف به عنوان معاون رایزن بازرگانی روسیه در ایران، خسروتاج ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون توسعه بازرگانی داخلی؛ سینکی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی؛ افخمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران؛ مرادیان، مدیرکل کشورهای مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و موسویان، رایزن سابق بازرگانی ایران در روسیه سخنرانی خواهند کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود