امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/8 1393

ایران و جهان - "المیرا نبیولینا" رییس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روسیه به سیستم ملی پرداختی برای تامین استمرار محاسبات داخلی نیاز دارد اما سخن بر سر دست برداشتن از سیستم های بین المللی پرداختی Visa و MasterCard نیست.

نبیولینا در همایش بورس مسکو گفت: "با در نظر داشتن سهم کارت های پرداختی بین المللی در بازار روسیه که حدود 95 درصد است، مسلما صحبت بر سر اعمال نوعی ممنوعیت نیست. سخن بر سر آن است که ما باید چنان سیستمی را ایجاد نماییم که استمرار محاسبات داخلی را تامین کند که تقریبا 90 درصد محاسبات با کارت های پرداختی را تشکیل می دهد".

آمریکا هفته گذشته در پاسخ به پیوستن روسیه تحریم های روادیدی و مالی را علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرده است. علاوه بر سیاستمداران، عده ای از مسئولان و تاجران روسی از جمله "یوری کووالچوک" یکی از صاحبان بانک "روسیه"، "ولادیمیر یاکونین" رییس شرکت "راه آهن روسیه" (ار�?د)، "گنادی تیمچنکو" صاحب گروه سرمایه گذاری Volga Group و همچنین صاحبان بانک روسی "اس.ام.پ" در فهرست سیاه آمریکا گنجانده شده اند. این افراد ممنوع الورود به آمریکا اعلام شده و سپرده های آنها در خاک این کشور به حال توقیف در می آید.

پیش از این Visa و MasterCard بطور ناگهانی از اجرای عملیات مشتریان بانک های روسی "روسیه" و "اس.ام.پ" خودداری کردند اما محدودیت ها فقط برای بانک "روسیه" باقی ماند.
خبرگزاری «پرایم»/ 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود