امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
12/24 1392

ایران و جهان- کارشناسان اروپایی فهرست مرکب از 120 تا 130 مامور علی مقام  روسیه را تدوین کرده اند که ممکن است در رابطه با رویدادهای اخیر اوکراین مشمول تحریم اتحادیه اروپا شوند. این مطلب را خبرگزاری "رویتر" به نقل از منبع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا گزارش داده است.

انتظار می رود که این فهرست در نشست وزیران امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در روز دوشنبه به طور مفصل بررسی شود. به نوشته خبرگزاری "رویتر"، اسامی تعدادی از ماموران عالی مقام و روسای کورپراسیون های دولتی روسیه در فهرست تحریمی گنجانده شده اند.

یادآور می شود "هرمان وان رومپی" رییس شورای اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که اگر مذاکرات بین مسکو و کییف انجام نشود، اتحادیه اروپا تدابیری همچون عدم صدور روادید، توقیف سرمایه ها و لغو اجلاس سران روسیه و اتحادیه اروپا را اتخاذ خواهد نمود. "دونالد توسک" نخست وزیر لهستان به دنبال این اظهارات گفت که تحریم های احتمالی علیه روسیه می تواند از 17 مارس اتخاذ شود.

یادآور می شود پارلمان اوکراین 22 فوریه "ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهور این کشور را از سمت خود برکنار کرده، قانون اساسی اوکراین را تغییر داده و قراری در خصوص واگذاری اختیارات رییس جمهور به "آلکساندر تورچینوف" رییس پارلمان تا برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری در ماه مه صادر کرد. مسکو در مشروعیت تصمیمات پارلمان اوکراین شک دارد. تعدادی از استان های شرق و جنوب اوکراین و همچنین کریمه خودمختار کریمه نیز قانونیت تصمیمات پارلمان این کشور را قبول نکرده و تصمیم گرفته اند برای تعیین سرنوشت خود همه پرسی برگزار کنند.

قرار است همه پرسی در خصوص موقعیت حقوقی اوکراین روز یک شنبه 16 مارس برگزار شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود