امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
01/16 1393

ایران و جهان - نظارت استانی بانک مرکزی در حالی تعطیل می شود که گوياسازمان روش ها مشغول تدوين چارت جدید نظارتی است .

به گزارش خبرنگار ایران و جهان در پی افشای نامه معاون اداری و مالی بانک مرکزی به مدیرعامل بانک ملی مبنی بر تغییر سیاست نظارتی بانک مرکزی و اتمام ماموریت کارمندان این بانک برای نظارت استانی، در یکی از سایت های خبری و بازگشت افراد مامورشده در سال جدید به محل سابق کار خود ، منابع خبری از تدوين چارت جدید در بخش نظارت استانی بانک مرکزی خبر می دهند.
شایان ذکر است که سازمان روشها در بانک مرکزی مسئول تدوین ساختار های جدید سازمانی و یا تغییر ساختار سازمانی موجود است و با حذف و اضافه کردن پست ها در این زمینه اقدام کرده و ساختارهای نوین طراحی می کند. این اداره با هماهنگی مسئولین ذیربط در هر بخش اقدام می کند به طور مثال اگر قرارباشد تغییری در ساختار سازمانی اداره ارزی اتفاق افتد با نظر مدیر بخش و مسئول این اداره ترکیب جدید شکل می گیرد.

بر این اساس بهمن مسگرها در سازمان و روش ها و حمید تهرانفر در معاونت نظارت مشغول تدوین چارت جدید با حذف نیروهای بانک ملی هستند.

براین اساس به نظر می رسد نیروهای بانک ملی در حالی روانه بانک خود شده اند که پست های آنان در بانک مرکزی خالی است و علی رغم اجرای تعطیلی واحدهای نظارت استانی و اسقرار نیروهای بانک مرکزی در چند استان،سازمان روشهای بانک مرکزی هنوز موفق به تدوین ساختار جدید بخش نظارت و حذف پست های قبلی نشده است. هرچند که اخبار غیر رسمی به این موارد اشاره دارد اما دیدار نوروزی رئیس کل امروز در طبقه 17 بانک مرکزی چشم اندازهای جدید بانک در سال جاری را برای این بخش ترسیم خواهد کرد.

نیروهای بانک ملی در حالی به بانک خود بازمیگردند که سرنوشت پست های انتصابی ایشان هنوز مشخص نیست.این نیروها در چند سال گذشته با انجام وظیفه در بانک مرکزی از پیشرفت شغلی در بانک متبوع خود محروم شده اند و گاها به عنوان مامورین نظارت بانک مرکزی گزارشهایی را از بانک های خود به مقام ناظر ارجاع داشته اند. در چنین وضعیتی بازگشت آنها به بانک عامل خود معلوم نیست که با چه رویکردی مواجه شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود