امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/17 1393

ایران و جهان - امروز 17 تیر ماه است و بیش از سه ماه از زمانی که بانک مرکزی تصمیم گرفت نظارت استانی؛ طرحی را که پیش از این پهن کرده بود، جمع کند، می گذرد.بعد از گذشت 3 ماه و 177 روز چارت سازمانی طرحی که ادعا می شد تمام زوایای آن مورد بررسی قرار گرفته تهیه شد.

به گزارش ایران و جهان،کارمندان بانک ملی که پیش از این به دعوت بانک مرکزی به بخش نظارت پیوسته بودند، به محل کار خود بازگشته اند و حالا بانک مرکزی مانده و نظارت نصفه نیمه اش ،بدون برنامه و ... . در همین روزهای اخیر است که مدیر عامل یک بانک خصوصی باردیگر توجه بانک مرکزی را به نرخ شکنی جلب می کند و عنوان می کند که بانک ها به تعهدات جلسه مدیران در اردیبهشت ماه پایبند نیستند . این تنها بخشی از بعد نظارتی است و تخلفات به این موارد محدود نمی شود .وجود موسسات بدون مجوز در شهرهای مختلف،عدم هزینه منابع جمع آوری شده در شهرهای محل جمع آوری،نرخ های سود و ... از جمله مواردی است که زیر نظارت بانک مرکزی که محدود تر شده پررنگ می شود .
جدیدترین اطلاعات از بانک مرکزی در خصوص نظارت استانی اذعان دارد که این جلسات بدون سروصدا و در محیط های بعضا محرمانه برگزار می شود . شنیده های جدید اذعان دارد که چارت نظارت استانی در بانک مرکزی تهیه شده است و آقای ودادی به عنوان مدیر اداره نظارت انتخاب شده است .
بر اساس نظارت استانی بانک مرکزی در 6 استان فارس ،کرمانشاه،مازندران،اصفهان،خراسان رضوی و شهر تبریز مستقر خواهد شد و نیروهای نظارت در این استان ها متمرکز خواهد شد . همچنین افرادی نیز که به دلیل مشکلات نمی توانند در این شهرها جا بگیرند گویا باید محل خدمت خود را از این اداره تغییر دهند.شایان ذکر است که نظارت استانی بانک مرکزی در حال حاضر حدود 100 نفر نیرو دارد که با سازوکار جدید باید دید چه افرادی در این بخش باقی می مانند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود