امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
02/26 1393

ایران و جهان - نظارت استانی بانک مرکزی به صورت پایلوت در چند شهر دایر می شود اما این بخش هنوز نه چارتی دارد و نه برنامه ای.
به گزارش ایران و جهان، علیرغم گمانه زنی های بسیار در خصوص نظارت استانی بالاخره با شروع سال 1393 بانک مرکزی موفق شد که چارت قبلی نظارت را که متشکل از کارکنان برخی بانک ها بود دگرگون کند . هرچند که بانک مرکزی تاکنون موفق به ارائه چارت جدید نظارت به کارکنان این بخش نشده است برخی شنیده ها حاکی از شروع به کار چارت جدید (پایلوت) از نیمه های خرداد است.

اما بلاتکلیفی چارت بخش نظارت استانی مشکلاتی را برای کارکنان، ناظران استانی و سایر کارکنان این بخش به وجود آورده است . برخی از کارکنان بانک معتقدند عدم ارائه چارت باعث شده که بسیاری از کارمندان برنامه ریزی دقیقی برای مدرسه اینده فرزندان خود و انتقالی همسران نداشته باشند . همچنین بحث مسکن این کارکنان و قرارداد استیجاری از دیگر مشکلات است .
این در حالی است که تغییر در بحث نظارت استانی بانک مرکزی چندی است که از سوی مسئولین بانک مطرح می شود و مسئولین بدون فراهم آوری زیر ساخت شروع به تغییرات در این بخش کرده اند بدون آنکه به مشکلات کارمندان در این زمینه توجه لازم را داشته باشند .

یکی از کارکنان این بخش معتقد است در آگهی دعوت به همکاری بانک مرکزی در سال 1390 جذب نیروی آمارگیر و بازرس با 10 سال تعهد خدمت در همان شهر آگهی شده بود. بنده هم با عنوان بازرس استخدام شدم اما درحال حاضر چند شهر به عنوان پایلوت انتخاب شده است و بنده هم سنم برای استخدام بالا رفته و سازمان دیگری حاضر به استخدام نیست.پاسخ برخی به این مشکل این است که در شهر دیگری یا برین آمارگیر شوید و این در حالی است که اگر قرار بود در بخش آمار فعالیت کنم ترجیح می دادم شغل قبلی را حفظ کنم. 

برخی دیگر معتقدند کاملاً مشخص شده که برنامه بانک مرکزی برای نظارت استانی این است که نظارت به شیوه فعلی حذف و به روش پایلوت ادامه یابد. اما به چند دلیل این فرآیند "فعلا" مسکوت مانده است:
اول اینکه امتحانات پایان سال مدارس نزدیک است و تعدادی از فرزندان همکاران شهرستانی درگیر امتحانات هستند. اما با پایان یافتن امتحانات از نیمه دوم خرداد، فرآیند حذف نظارت استانی و پایلوت کردن آن در 6 یا 7 استان آغاز می شود.

دوم اینکه هدف این است که به یکباره ، آغاز فرآیند را اعلام کنند تا از هجمه آن کاسته شود.
البته مشکلات به همین جا ختم نمی شود و یکی دیگر از کارمندان تعدیل شده بانک مرکزی که از بانک ملی مامور بود در گفت و گو با ایران و جهان می گوید که علی رغم اینکه آقای مسگرها قول زیادی برای حمایت از ماموران بانک ملی در بازگشت به همین بانک داده بود اما برخی دوستان هم اکنون از وضعیت شغلی مناسبی برخوردار نیستند .ایشان در بازگشت به محل کار خود پست های مطلوبی دریافت نکرده اند و این در حالی است که اگر در بانک می ماندند اکنون از وضعیت بهتری برخوردار می شدند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود