امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
11/1 1393

ایران و جهان - مدیر عامل بانک ملت با اشاره به برنامه مدونی که برای کاهش بنگاهداری بانک به بانک مرکزی ارائه شده، به ایران و جهان گفت: به بانک مرکزی برنامه 3ساله ای را ارائه کرده ایم که ظرف این مدت بنگاهداری بانک را به حد نصاب که 40 درصد از سرمایه پایه است، برسانیم.

به گزارش ایران و جهان ،محمدرضا ساروخانی،مدیر عامل بانک ملت ادامه داد: در این مدت سرمایه گذاری را کاهش داده و به تدریج افزایش سرمایه خواهیم داد.
ساروخانی در تشریح افزایش سرمایه تدریجی بانک ابراز داشت: با این افزایش سرمایه قدرت سرمایه گذاری افزوده می شود در نتیجه سرمایه گذاری ها نیز افزایش خواهیم داد واین دو را در یک نقطه به خواهیم رساند.

از مدیر عامل بانک ملت در خصوص شرکت های آماده ورود به بورس پرسیدیم، وی گفت: در حال حاضر شرکت "بیمه ما" که در بازار عادی فرابورس است را برای ورود به بورس آماده می کنیم. شرکت خردمندان نیز در حال آماده سازی برای ورود به بورس است همچنین مجوز شرکت لیزینگ را از بانک مرکزی گرفتیم که این شرکت نیز به تدریج بورسی خواهد شد. همچنین شرکت هلدینگ بهساز مشارکت را نیز در حال آماده سازی برای ورود به بورس داریم.

لازم به اشاره است، بانکی های بورس با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها، عملکرد سه ماهه سوم را ارائه می کنند، شاهد مثال این مهم، بانک کارآفرین بود که با وجود این مهم، مجبور به تعدیل منفی 14درصدی در 9ماهه شد. از ساروخانی در خصوص وضعیت عملکرد 9ماهه بانک ملت سوال شد، وی گفت: تعدیل مثبت نداریم و انشاءالله سود هر سهم پیش بینی شده را محقق خواهیم کرد، تلاش ما این است که طبق پیش بینی ها عمل و آن را محقق کنیم.

وی افزود: تا پایان بهمن، گزارش عملکرد 9ماهه را به بورس ارائه خواهیم کرد.

لازم به اشاره است بانک ملت سود هر سهم را برای سال مالی 93 مبلغ 450 ریال پیش بینی کرده و در نیمه نخست سال تواسته مبلغ 230 ریال آن را محقق کند.
بانک ملت 266مین رتبه را در میان شرکت های بورسی به لحاظ " به موقع بودن اطلاعات" و " "قابلیت اتکا" کسب کرده بود این شرکت در میان بانکی های بورس در رتبه نهم قرار دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود