امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
11/14 1393

ایران و جهان - مدیرعامل بانک مسکن دیدگاه خود را در خصوص رونق بازار مسکن بیان کرد.

به گزارش ایران و جهان،محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به آمار عملکرد نظام بانکی در 9 ماهه ابدای سال جاری با بیان اینکه در این مدت بانک ها 2381 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند که از این رقم بالغ 290 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش ساختمان است،اذعان کرد که مانده تسهیلات بانک به 107 هزار میلیارد ریال رسیده است . 
وی با بیان اینکه میزان سپرده ها بانک مسکن 368 هزار میلیارد ریال است که از رشد 23درصدی برخوردار است به این نکته نیز اشاره کرد که از نظر مطالبات معوق به دلیل وثیقه ملکی تسهیلات کمترین مطالبات را داریم و در حال حاضر نسبت مطالبات غیر جاری زیر 5درصد است .

بت شکن به اقدامات جدید بانک نیز در گزارش خود گریزی زد و عنوان کرد که مجوز شورای عالی بورس را برای راه اندازی نخستین صندوق تامین مسکن دریافت کردیم وبا دریافت مجوز ار بانک مرکزی امیدواریم این صندوق در بهمن راه اندازی شود تا این نهاد برای تامین مالی غیر سپرده ای مالی بخش مسکن کمک می کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان از دیگر اقدامات بانک بوده افزود که برای تقویت تقاضا و خرید پیشنهاد صندوق پس انداز مسکن ارائه شد منتظر اعلام نظر بانک مرکزی هستیم.
بت شکن به تاسیس موسسات اعتباری تخصصی مسکن و یا شرکت های پس انداز و تسهیلاتی که به شکل منطقه ای تسهیلات دهد نیز به عنوان یکی دیگر از پیشنهادات بانک اشاره و اذعان کرد :بانک به دنبال انتشار اوراق مشارکت است که آئین نامه های اجرایی در حال نهایی شدن است و بانک مسکن شاید اولین ناشر این اوراق باشد .

وام 80 میلیونی 
وی در پاسخ به این پرسش که پرداخت وام های 80 میلیون تومانی به کجا رسید اذعان کرد که این تسهیلات توسط بانک مسکن پیشنهاد نشد و انچه ما دنبال می کنیم افزایش قدرت خرید با ر�?یم پس اندازی است پیشنهاد ما در این بخش افزایش وام تا سقف 600 میلیون ریال بود که در بانک مرکزی است .
مدیرعامل مسکن با بیان این‌که بانک مسکن به دنبال افزایش قدرت خرید مردم در زمینه‌ی مسکن است، یادآور شد: هدف ما از راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن این است که بتوانیم با پس‌اندازی که خود متقاضیان انجام می‌دهند با کاهش دوره زمانی تسهیلات را برای آنها بپردازیم.

خروج از بنگاهداری
بت شکن در مورد بنگاه داری بانک نیز اذعان کرد که بانک مسکن در این بخش در ذیل نسبت های بانک مرکزی قرار دارد و نسبت سرمایه گذاری به سرمایه پایه 26درد است و ما قوانین را رعایت کردیم.
زمان خروج از رکود
مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این پرسش که بازار مسکن چه زمانی از رکود خارج می شود گفت : بنابر اعلام وزارت راه وشهر سازی تعداد پروانه های صادره در سال های ۹۱، ۹۲ و۷ماهه سال ۹۳به ترتیب ۷۰۰هزار ، ۶۵۰هزار و ۲۴۵هزار واحد می باشد واگر یک دوره دوساله برای احداث در نظر بگیریم امسال وسال ۹۴ با مازاد عرضه مواجه شده وخواهیم شد بنا به تدابیری که بانک مسکن اتخاذ کرده طرف تقاضا نیز تقویت می شود پس از اواخر سال ۹۴ و۹۵ رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت . 
مدیر عامل بانک مسکن همچنین در رابطه با فعالیت لیزینگ این بانک در حوزه مسکن نیز گفت: با توجه به این که بانک مرکزی تاکنون مجوز فعالیت لیزینگ‌ها در حوزه مسکن را ارائه نکرده است، لیزینگ این بانک نیز تنها به طور محدود در حوزه اداری فعالیت می کند.
فروش اقساطی 313 هزار واحد مسکن مهر در 10 ماهه امسال
بت شکن همچنین به ارائه آخرین آمار از تسهیلات پرداختی در مسکن مهر پرداخت و گفت: با توجه به تاکیداتی که مبنی بر اتمام هر چه سریع تر مسکن مهر وجود دارد کلیه قراردادهای منعقده در این حوزه تاکنون به دو میلیون و 370 هزار واحد رسیده که مبلغی بالغ بر 47 هزار و 900 میلیارد تومان را در بر می‌گیرد.
وی با بیان این‌که تاکنون یک میلیون و 370 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده اند یادآور شد: طی 10 ماهه سال جاری 313 هزار واحد فروش رفته که رشد 30 درصدی را نسبت به مشابه سال قبل به همراه دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود