امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
03/18 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بانک مسکن جزئیات اعطای تسهیلات جدید مسکن را تشریح کرد و افزود که از فردا برای فتتاح حساب و یا  افزایش سقف وام خرید مسکن شعب بانک مسکن در سراسر کشور اماده خواهند بود .



به گزارش ایران و جهان ، محمد هاشم بت‌شکن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نظام بانکی در سال گذشته بالغ بر 3414 هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که بالغ بر 404 هزار میلیارد ریال آن در بخش مسکن و ساختمان اعطا شده و بالغ بر 79 هزار میلیارد ریال آن را بانک مسکن پرداخته است به بیان جزئیات طرح جدید صندوق پس انداز مسکن یکم اشاره کرد .

اما سرفصل های سخنان بت شکن در خصوص این طرح جدید به شرح زیر است :
* با توجه به اینکه سقف وام خرید مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به تهران به سقف 80 میلوین رسیده است شعب بانک مسکن می‌توانند از فردا اقدام به افتتاح حساب کنند، بنابراین ممکن است بعد از اجرای این برنامه تغییراتی در سقف این وام صورت گیرد.

* بعد از اجرای این برنامه در سال آینده با بررسی‌های توان خرید متقاضیان مسکن و با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار احتمال اینکه سقف این وام باز هم تغییر کند وجود دارد.

* نرخ سود تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن 14 درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت 12 سال، است.

* ضوابط و بخنشنامه شورای پول و اعتبار برای خانه اولی‌ها اذعان دارد که خانه اولی ها از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برا ی خرید و احداث مسکن و انتقال سهم‌الشرکه استفاده نکرده باشند.

* متقاضیان خانه اولی‌ها همچنین باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و همچنین متاهل باشند.

* به واحدهای مسکونی که از تاریخ پروانه ساختمانی آنها بیش از 7 سال نگذشته باشد و از صدور پایان کار آنها نیز بیش از 3 سال نگذشته باشد این وام‌ خرید تعلق می‌گیرد.

* به درخواست متقاضیان اقساط این وام 80 میلیون تومانی می تواند پلکانی باشد به طوری که اقساط پلکانی ساده تا سقف 80 میلیون تومان ماهانه 937 هزار تومان تا سقف 60 ملیون تومان 703 هزار تومان و برای 40 میلیون تومان 468 هزار خواهد بود.
*با روش پلکانی ساده بازپرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی937 هزار تومان،60میلیون تومانی 703 هزار تومان و 40 میلیون تومانی 468 هزار تومان است .
*نرخ سود تسهیلات فروش اقساطی اعطایی از محل این حساب کعادل نرخ سود تسهیلات با سپرده در زمان اعطای تسهیلات می باشد اما هم اکنون این نرخ 14 درصد و حداکثر دوره بازپرداخت 12 سال است .
*حداقل موجودی برای تسهیلات 80 میلیون تومانی 13میلیون و 500 هزار تومان،برای تسهیلات 60 میلیون تومانی 10 میلیون تومان و برای نسهیلات 40میلیون تومانی 6 میلیون و 700 هزار تومان است .در صورت انصراف قبل از موعد مقرر برای دریافت معادل 10 درصد سود به سپرده تعلق می گیرد.



سقف وام افزایش می یابد
مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سقف وام مسکن در سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت گفت: وقتی که سقف وام مسکن از 20میلیون تومان به 35 میلیون تومان رسید بازار مسکن تحریک نشد و حتی تعداد تسهیلات پرداختی 25 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس وقتی قیمت مسکن رشد نکرد سقف وام مسکن مجداد به 80 میلیون تومان افزایش یافت، با تدابیری که اندیشیده شده و با توجه به گزارش‌هایی که به بانک مرکزی ارائه خواهد شد این سقف در حال حاضر 80 میلیون تومان است و سالانه پس از ارزیابی و عملکرد متناسب با شرایط روز بازار افزایش خواهد یافت.
پیشنهاد جدید به شورای پول و اعتبار
وی از پیشنهاد جدید این بانک به شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسیلات سپرده ممتاز خبرداد و افزود پیشنهاد اعطای تسهیلات 60 میلیون تومانی برای خانه اولی ها و 50 میلیون تومانی برای سایرین در شورای پول و اعتبار در دس بررسی است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود