امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
10/4 1395

گروه بازار پول - زنگنه مدیر بازرسی ، كاملی رئیس اداره نظارت بر طرح ها ، مومنی رئیس اداره بازرسی و رضوی  سرپرست شعب بانك صنعت و معدن در استان هرمزگان از طرح فولاد ماد كوش در این استان بازدید كردند.همچنین این بانک در گزارشی جداگانه جدیدترین آمارها از رقم تسهیلات اعطایی را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رازپول ، بازرسی بانک ضمن بررسی میزان پیشرفت طرح فولاد ماد كوش با مشكلات موجود در مسیر اجرای آن آشنا شده و گزارش لازم را برای اتخاذ تصمیم های لازم در راستای رفع موانع موجود تهیه كردند.
طرح فولاد مادكوش با استفاده از تسهیلات ١٣٠ میلیون یورویی بانک صنعت و معدن در منطقه وی‍ژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندر عباس در حال اجرا بوده و تاكنون ٧٠ درصدی پیشرفت فیزیكی داشته است.
این طرح كه برای ٣٦٠ نفر ایجاد اشتغال خواهد كرد با ظرفیت تولید دو و نیم میلیون تن گندله در سال بخشی از زنجیره تولید فولاد کشور میباشد.
گفتنی است هیات یاد شده طی نشستی درشعبه بندرعباس با آخرین اقدامات شعبه و مسائل و مشكلات همكاران آشنا شدند.


بانک صنعت معدن ٢٣٠ درصد نسبت به تعهد خود به استان سمنان تسهیلات پرداخت کرد
استاندار سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک های استان سمنان بر اساس میزان تعهدشان، گفت: بانک صنعت معدن 230 درصد ( یعنی 130 درصد بیش از)میزان تعهد خود به صنایع كوچك و متوسط در قالب طرح رونق تولید به صنایع این استان تسهیلات پرداخت كرد.
 محمدرضا خباز در هجدهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: 2 هزارو 549 واحد تولیدی و صنعتی بر اساس اعتماد به دولت در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: تا کنون به مسایل و مشکلات هزار و 791 واحد تولیدی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، رسیدگی شده است.
استاندار سمنان شرط برگشت واحدهای تولیدی را به چرخه اقتصادی پیشگامیِ بانک ها در پراخت تسهیلات دانست و خاطرنشان کرد: بانک ها با تعیین تکلیف واحدهای تولیدی وصنعتی، شرایط را برای پرداخت تسهیلات مشخص ‌کنند.
در نشست یاد شده علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن نیز آمادگی این بانك را جهت اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی استان با تاكید بر رعایت ضوابط و مقررات بانك مركزی اعلام داشت.


تاپایان آذرماه امسال توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفت: تامین مالی یکهزار و ٤ طرح صنعتی در قالب طرح رونق تولید
بانك صنعت و معدن تا پایان آذرماه امسال حدود١٤ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به یكهزار و ٤ طرح صنعتی پرداخته است.
 استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران به ترتیب بالاترین رتبه را از نظر میزان تسهیلات به خود اختصاص داده اند.
بنا بر این گزارش از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ٥٦ طرح كوچك و متوسط صنعتی با استفاده از تسهیلات اعطایی توسط شعب بانك صنعت و معدن در كشور به بهره برداری رسیده است.
طرح های یاد شده شامل طرح های ایجادی، توسعه و خرید ماشین آلات، با استفاده از یكهزار میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شده و برای ١ هزار و ١٣١ نفر شغل ایجاد كرده است.
بنا بر این گزارش در حال حاضر ١٠٩ طرح كوچك و متوسط نیز با پیشرفت متوسط ٦٦ درصد در كشور درحال اجراست كه تسهیلاتی بالغ بر ٤ هزار و ٢٥٠ میلیارد ریال ریال برای پرداخت به آنها به تصویب رسیده است.
از مبلغ مصوب یادشده یكهزار و ٥٢٣ میلیارد ریال تاكنون پرداخت شده و با اتمام این طرح ها برای ٣ هزار و ٤١٠ نفرامكان اشتغال ایجاد خواهد شد.
گفتنی است علاوه بر موارد یاد شده در این مدت ١١ طرح بزرگ نیز با تسهیلاتی با لغ بر ٢٥٢ میلیارد ریال و ٨٧ میلیون یورو با بهره مندی از تسهیلات ستاد بانك به مرحله بهره برداری رسیده و یكهزار و ١٤١ فرصت شغلی فراهم آورده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود