امروز: یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
12/17 1392

ایران و جهان- ایران ترانسفو در اولین پیش بینی بودجه 93 سود هر سهم را مبلغ 739ریال درنظرگرفته است. این شرکت از افزایش سرمایه بیش از 666درصدی خبر می دهد.

ایران ترانسفو، پیش بینی کرده که مبلغ 4هزار و 221میلیارد و 397میلیون ریال در سال مالی 93 فروش داشته باشد که این رقم نسبت به سال مالی جاری به میزان 60درصد افزایش نشان می دهد. ایران ترانسفو اعلام کرده که افزایش فروش به دلیل تغییر در مبلغ فروش در حجم ترانسفورماتور فروش رفته و نرخ هر MVA آن نسبت به 92 است.

همچنین بهای تمام شده این شرکت مبلغ 2هزار و678 میلیارد و 665میلیون ریال برآورد شده که افزایش 41درصدی نسبت به 92 دارد. ایران ترانسفو دلیل این افزایش را تغییر در مبلغ بهای تمام شده عمدتا به دلیل افزایش در حجم ترانسفورماتور فروش رفته نسبت به 92 عنوان می کند.

شرکت اعلام کرده است: "شرکت توانير در ديماه 1390 مبلغ 30 ميليون دلار بابت تسويه بدهي هاي شرکت‌هاي برق منطقه اي (از طريق شرکت فرعي بازرگاني ايران ترانسفو) پرداخت کرده که با توجه به اينکه تاکنون هيچگونه تخصيصي از طرف شرکت توانير اعلام نشده، طبق مصوبه هيات مديره مبلغ فوق با نرخ تسعير هر دلار 15000 ريال در حسابها انعکاس يافته است."

همچنين در اين خصوص حسابرس در بند 4 گزارش حسابرس 6 ماهه اعلام کرده است که: "شرکت توانير در دوره مورد رسيدگي و سال قبل طي دو مرحله مبلغ 60 ميليون دلار جهت تسويه بدهي شرکت‌هاي زيرمجموعه خود (برق‌هاي منطقه‌‌اي) به شرکت ايران ترانسفو و شرکت‌هاي فرعي آن (از طريق شرکت فرعي بازرگاني ايران‌ترانسفو) پرداخت کرده که دراين‌خصوص مطالب ذيل قابل ذکر است: نکته اول اینکه مبلغ30 ميليون‎دلار در مهرماه‎سال1391 تخصيص يافته‎که اين‎رويداد با نرخ‎ارز مبادله‌اي هر دلار 580ر24 ريال در حسابها منعکس شده در حاليکه براساس تاييديه واصله و شواهد موجود، شرکت توانير نرخ هر دلار تخصيص داده شده را معادل220ر30 ريال اعلام کرده که شرکت ايران‌ترانسفو نسبت به آن اعتراض کرده است.

نکته بعدی اینکه طي دوره مورد گزارش مبلغ 30 ميليون دلار توسط شرکت توانير به شرکت بازرگاني ايران ترانسفو در عراق تخصيص يافته است که مبلغ 27 ميليون دلار آن شامل مبلغ 15ميليون دلار با نرخ ارز آزاد و مبلغ 12 ميليون دلار با نرخ هر دلار 178ر26 ريال از مانده حساب مطالبات شرکت اصلي از شرکتهاي برق منطقه‌اي کسر شده است، ليکن بابت مبلغ 3 ميليون‎دلار مابقي (شامل هزينه تبديل ارز در کشور مبدأ) هيچگونه ثبتي در حسابها صورت نگرفته است. باتوجه به موارد فوق تعديل حسابها ضروريست ليکن بدليل عدم دسترسي به توافقنامه في‌مابين درارتباط با نرخ هم‌ارز ريالي وجوه دريافت شده و چگونگي احتساب هزينه تبديل ارز، تعيين ميزان‎آن براي اين سازمان ميسر نشده است."

گفتنی است ایران ترانسفو درصدد افزایش سرمایه 66.7درصدی است که قرار است از محل آورده نقدی و سود انباشته تامین شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود