امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
08/6 1393

گروه تالار- در حالیکه انتشار شاخص های جدید به گفته رئیس سازمان بورس قرار بود  از اواخر شهریور ماه صورت گیرد با گذشت بیش از یکماه از وعده رئیس این مهم هنوز محقق نشده است. 

علي صالح‌آبادي که پیش از این گفته بود قرار است به‌زودي گروه متنوعي از شاخص‌هايی مانند شاخص وزني، شاخص بدون وزن، شاخص شناور آزاد، شاخص شركت‌هاي كوچك، متوسط و بزرگ،مربوط به شاخص 30شركت در بورس و فرابورس منتشر شود به چرایی منتشر نشدن شاخص های جدید و محقق نشدن وعده ها، در گفتگوی اختصاصی با ایران و جهان پاسخ داد. 

علی صالح آبادی بار دیگر اشاره کرد که دسته‌ای از شاخص ها، نظیر شاخص های وزنی، بدون وزن، شاخص قیمت، بازده نقدی حتی شاخص هایی که شرکت های مختلف در آن وزن مساوی دارند، طراحی شده است، به گونه ای که تنها شرکت های بزرگ تعیین کننده شاخص نباشند و مثبت و منفی بودن قیمت سهام شرکت های کوچک نیز تعیین کننده خواهد بود.

وی ادامه داد که بنابراین دسته ای از شاخص ها طراحی شده و آماده راه اندازی است اما این مهم درشورای بورس مطرح شده و جمع بندی براین قرار است که در یک شرایط عادی این شاخص را منتشر کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز هم وقت آن نرسیده که از این شاخص ها رونمایی شود، تصریح کرد: این مهم با تشخیص شورای بورس صورت می گیرد اما به نظر میرسد که تا پایان امسال این رونمایی صورت گیرد.

از رئیس سازمان بورس در خصوص برنامه های سازمان برای حفظ نقدینگی و جذب سرمایه های جدید به بازار سرمایه پرسیدیم، وی می گوید: یکی از مهمترین موضوعات، جذب نقدینگی است و سازمان برای جذب نقدینگی برنامه ریزی کرده و طبق برنامه ریزی حرکت می کنیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود