امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
02/20 1394

گروه تالار- شاخص این روزها حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. دیدار بزرگان بورس با مجلسی ها نیز کارساز نشد و همچنان شاخص بورس بی توجه به این دیدارها به روند کاهشی ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان، به گفته فعالان بازار سرمایه در حالیکه برآیند این دیدار و اعلام حمایت مجلسی ها از بازار سرمایه خبر مهم و مثبتی برای بورس محسوب می شود، چنانچه انتظار می رفت که در معاملات امروز، شاخص اندکی تغییر جهت داده و مثبت شود، اما همچنان شاخص راه خودش را می رود. تکنیکالیست ها معتقدند که شاخص تا 61 هزار و 500 واحد اصلاح خواهد کرد. 

روز گذشته رئیس سازمان بورس با حضور در مجلس با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را در بازار سرمایه کشور، حمایتی توصیف و با اشاره به روندهای تصویب قوانین مربوط به این حوزه، مصوبات مجلس را در طرح‌ها و لوایح اخیر از جمله لایحه رفع موانع تولید و همچنین مصوبه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این بازار ارزیابی کرد و حمایت قوه مقننه در جهت ارتقاء و رونق بازار سرمایه را اولویت دار دانست.

یک کارشناس در تحلیل بازار امروز می گوید: سهامداران به امید حرکتی نه چندان مثبت اما متعادل بازار را شروع می¬کنند درنهایت آنچه که شاهد خواهند بود بازاری افسرده است. 

امروز بازار در اکثر گروهها بی‌رمق و بعضا با صف‌های فروش آغاز به کار کرد و با ادامه بازار و با وجود بیرون آمدن از صف فروش سهام و گاهی رسیدن به صفر تا اندکی سبز شدن برخی از نمادها بازهم عطش فروش کاهش نیافت و بازاری قرمز شاهد بودیم.

در انتهای معاملات شاخص بورس با کاهش 640 واحدی و حجم معاملاتی 2385 میلیارد ریالی و شاخص فرابورس با کاهش 9 واحدی و حجم معاملاتی 1488 میلیارد ریالی بار دیگر منفی شدند.

این کارشناس می گوید: در بازارکنونی سرمایه، هر روز تفسیری از سوی عاملین طراز اول شاهد هستیم، بدون اینکه شفاف‌سازی صحیحی صورت گیرد. کار بازار سرمایه در این روزها به جایی رسیده که همه به دنبال سهام مشمول اصل 141 قانون تجارت هستند که اجبار به افزایش سرمایه باعث ثبت بازده¬های عالی برای این سهام خواهد شد و سهام بنیادی و بزرگ بازار به دلیل عدم حمایت از سوی حقوقی¬اش با شاخصه "پی ‌بر ای" جذاب همچنان درجا می‌زنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود