امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
02/14 1394

ایران و جهان - رئیس سازمان بورس در افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی  بازارسرمایه درحالی از افزایش قابل توجه سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر می دهد که به گفته کارشناسان، سرمایه گذارانی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده اند، زیان قابل توجهی را تاکنون شناسایی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ایران و جهان، بازار سهام امروز بی توجه به برگزاری کنفرانسی که نام بازار سرمایه را یدک می کشد، همچنان روند کاهشی را ادامه می دهد و تا این لحظه بیش از 600 واحد کاهش را ثبت کرده است.

فطانت با بیان این‌که سازمان بورس باید ظرفیت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند به افزایش روند سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: با از بین‌رفتن تحریم‌ها به صورت تدریجی نشانه‌هایی از افزایش سرمایه‌گذاری‌ خارجی در ایران مشاهده شده و طبق آمار صندوق بین‌المللی پول هجوم سرمایه‌گذاران خارجی در کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

یک کارشناس در این خصوص می گوید: برگزاری این کنفرانس ها و همایش ها در جهت ایجاد ساختار، تعامل با شرکت کنندگان و فرهنگ سازی بوده که مناسب و حرفه ای است اما نکته اینجاست که در شرایطی که سرمایه گذار داخلی با اعتماد به بازار سهام و سرمایه گذاری در آن، بخش قابل توجهی زیان را تاکنون در سبد دارد، چه تضمین و اعتباری برای حفظ و صیانت سرمایه های داخلی و خارجی اندیشیده شده است؟!

به گفته وی با فرض اینکه سرمایه گذاران خارجی بخشی از سرمایه را به سرمایه گذاری در بازار سهام اختصاص دهند، مسئولیت سازمان بورس بیش از پیش خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود