امروز: چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
12/28 1397



گروه سايبان- استارت آپ شرکت نوپایی است که با نوآوری ، یک راه جدید برای حل مشکلات  مشتریان ارائه می کند . راه حلی که بتواند رقیب کسب و کار موجود شود و سهمی از بازار آنها را کسب نماید .
اغلب تلاشها برای تاسیس استارتاپ ، با شکست روبرو می شود زیرا روش های سنتی در محیط کسب و کار جا افتاده هستند و با اصلاحات درونی کار را بصورت بهینه انجام می دهند .
تعداد بسیار محدودی از استارتاپ ها می توانند موفق شوند و جای خود را در بازار باز کنند.‌
 نوآوری موجب دو تغییر در کسب و کار می شود  . یکی به بهبود عملکرد بنگاه های موجود و پیشرفت آنها  منجر می شود و دومی به تغییر در محیط کسب و کار و ظهور شرکتهای استارتاپ .
 هرگاه روش سنتی کسب و کار نا بهره ور  و محیط کسب و کار رقابتی باشد. مدیران شرکتها ،افراد خلاق را بکارگیر می گیرند و روشهای جدیدی را اجرا می کنند تا کیفیت و خدمات خود را بهبود بخشند .  قیمت تمام شده را بصورت نسبی کاهش دهند تا مشتری خود را نگه داشته و یا  بازار خود را بزرگترکرده و فروش خود را افزایش دهند .
 اما اگر تکنولوژی جدیدی به فرایند تولید وخدمات کسب و کار وارد شود . ممکن است موجب تحول در ساختار صنعت شود. اگر  تکنولوژیی جدید برای مجریان سنتی شناخته شده نباشد و این شرکتها نتوانند آن را جذب کنند  در اینصورت فرایند خلق ارزش بهبود نمی یابد بلکه متحول می شود.
هرگاه تکنولوژی با نوآوری تلفیق شود و کسب و کار سنتی را دگرگون کند  شرایطی جدیدی بوجود می آید تا  شرکت های نوپا یا استارتاپ ، شکل بگیرند و رقیب شرکتهای فعال در بازار شود .
 استارت آپ ها در صنعت بیمه نمی توانند کل فرایند کسب و کار را پوشش دهند و رقیبی برای شرکتهای بیمه شوند آنها می توانند بخشی از فرایند بیمه گری مانند فروش بیمه نامه  و یا مدیریت ریسک را بهینه کنند ولی نمی توانند جایگزین شرکت بیمه شوند و مستقل از آنها خدمات بیمه را به جامعه ارائه کنند .  ارائه برخط بیمه نامه ، خدمات نوینی است که بعضی از شرکتهای بیمه  ارائه و خرید بیمه نامه را برای مردم ساده می کنند. استارتاپ ها توانسته اند  بیمه نامه شرکتهای بیمه را بصورت برخط و مقایسه ای ارائه کنند که برای خریداران جذاب است و می تواند سهم بازار شبکه فروش را بگیرد . حدود پنجاه هزار فروشنده فعال بیمه در کشور که با درآمد حداقل فعالیت می کنند با این پدیده مواجه هستند و لازم است شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی توجه خاص به آن داشته باشند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود