امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/14 1396

گروه سايبان- علی‌رغم قدمت چندین دهه ازفعالیت صنعت بیمه کشور و خصوصی سازی شاهد آن هستیم که گزارشات ارائه شده صرفا متمرکز برعملیات کمی بیمه مانند میزان رشد وسهم بازار ونسبت خسارت وغیره بوده و به کیفیت ونحوه ارائه خدمات توجه کمتری شده است وعلت نارسایی وچالش های صنعت بیمه کشورعدم بهره گیری ازتکنولوژی‌ بیمه (insur tech) وسرمایه گذاری جدی وکافی در این حوزه است.
شنبه ١٤ فروردين ١٣٩٦


به گزارش پايگاه خبري رازپول، فریدون صفرخانلو ازمدیران ارشد صنعت بیمه کشوردر رابطه با استفاده از تکنولوژی‌ در صنعت بیمه گفت: علی‌رغم قدمت چندین دهه ازفعالیت صنعت بیمه کشور و خصوصی سازی شاهد آن هستیم که گزارشات ارائه شده صرفا متمرکز برعملیات کمی بیمه مانند میزان رشد وسهم بازار ونسبت خسارت وغیره بوده و به کیفیت ونحوه ارائه خدمات توجه کمتری شده است وعلت نارسایی وچالش های صنعت بیمه کشورعدم بهره گیری ازتکنولوژی‌ بیمه (insur tech) وسرمایه گذاری جدی وکافی در این حوزه است.

وي اعلام كردکه insurtech در واقع خلاصه ای از دو عبارت insurance و technology میباشد که به کاربرد تکنولوژی در صنعت بیمه اشاره دارد.
به گفته وي مهمترین مساله در حوزه ی Insurtech روشی است که بتواند ریسک هر فرد را محاسبه کرده و بهترین خدمت بیمه ای را با مناسبترین قیمت به اوپیشنهاد دهند. 

وي اذعان دارد كه صنعت بیمه کشور در زمینه استفاده ازتکنولوژی اطلاعات و نرم افزارهای مناسب در زمینه تولید وگردآوری و ثبت داده ها برای تحلیل، سیاست گذاری و تصمیم گیری درگام های اولیه است و داده های اولیه در داخل شرکتهای بیمه اغلب به صورت موردی تولید می شود . 

صفرخانلو درخصوص تاثیرگذاری تکنولوژی بر بیمه گذاران اعلام كرد که در شرايط فعلی وبا استفاده از روش سنتی تعداد قابل توجهی از بیمه گذاراني که حق بیمه پرداخت میکنند به میزان کافی خدمات بیمه ای دریافت نمی کنند،چرا که میزان ریسکی که هر فرد متحمل میشود با فرد دیگر قطعا متفاوت بوده ولازم است با بررسی عملکرد هر مشتری و همچنین میزان تراکنش ها و خطراتی که شرکت بیمه ای ازاشخاص حقوقی وحقیقی به تفکیک ثبت می کنند، قیمت پیشنهادی ارائه خدمات بیمه ای نیز تغییر کرده و متناسب با عملکرد ونیاز مشتری ارائه شود .

شرکتهای بیمه insurtech با استفاده از تکنیک وابزارهای های جدیدی مانند شبکه های اجتماعی،تلفن های هوشمند وغیره وبا ارزیابی ریسک وبا ارائه خدمات سفارشی مناسب ترین وکمترین نرخ را با بالاترین کیفیت به بیمه شدگان وبیمه گزاران ارائه خواهند داد واین شرکت های بیمه قادر خواهند بود تا با کنار گذاشتن مدل های قدیمی بیمه که مبنی بر دریافتی یکسان از تعداد زیادی افراد و پرداخت حداقلی به تعداد محدودی بیمه شده بوده این روند سنتی را کنار گذاشته و براساس نیاز مشتری و همچنین میزان ریسکی که هر فرد با آن مواجه میشودخدمات خاص بیمه ای با قیمت های کاملا متفاوت ارائه دهند.

صفرخانلو مي گويد كه شرکت های بیمه در عملیات روزمره داده های انبوهی را تولید می‌کنند که این حجم اطلاعات باید با هدف ایجاد تصمیم‌های موثر تجاری، تحلیل و پردازش شوند و شرکتهای بیمه Insur tech قادر خواهند بود ومی توانند با جمع آوری و تحلیل پیشرفته‌ی این داده‌ها و همچنین با بکارگیری تکنولوژی‌های خلاقانه باعث کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات وکمتر شدن زمان و انرژی مصرف شده جهت انجام فرایند پرداخت خسارت وغرامت شوند.

با پیشرفتهای اخیر در فناوری های جدید ازجمله تلفن همراه این فرصت فراهم شده تا شرکت های بیمه با ادغام تکنولوژی در کسب و کارشان، محصولات و خدماتی جدیدی ارائه دهندو باعث شوند تا حوزه‌های فنی ومالی وسرمایه گذاری غیر جذاب و قدیمی جانی تازه بگیرند.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی تاثیر فراوانی بر الگوها و مدل‌های کسب و کارفاقد کارایی شرکت های بیمه خواهند داشت که مهمترین اثرات تکنولوژی دراختیار قرار دادن اطلاعات و داده‌های مفیدبه کلیه ذینفعان آن شرکت بیمه خواهد بود همچنین در شناسایی و مدیریت ریسک کمک موثری به بیمه‌گران می‌کند.
Insur tech در ارزیابی خطرها و ریسک‌های احتمالی، در ارزیابی مشتریان و...در صنعت بیمه بسیار مثمر ثمر خواهد بودو باعث کاهش هزینه‌ها، قیمت‌گذاری مناسب، بهبود شرایط کسب و کار و پیش‌بینی اتفاقات آینده تاثیر مستقیم و موثری خواهد داشت.

لازم است که در سال 1396 تدابیری جدی برای ارتقای ارائه خدمات و نوآوری و خلق محصولات جدید و ایجاد تنوع بیشتر در محصولات بیمه متناسب با نیاز مشتریان اندیشیده شودوآینده‌ی صنعت بیمه کشوردر دست شرکت های بیمه Insur tech خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود