امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/27 1396

گروه سایبان - شتاب دهنده ها  وضعیت ارائه خدمات را در دنیای امروز متحول کرده اند و پر بیراه نیست که اگر بگوییم انقلابی در ارائه خدمات راه انداخته اند .

عمر این شتاب دهنده ها در ایران بسیار کوتاه است اما در این عمر کوتاه توانسته اند سهم قابل توجهی را از بازار از آن خود کنند و این تنها به خاطر توجه به نیازها و درک خواسته های بشر امروزی است. شتاب دهنده ها فهمیده اند که  هرم معروف نیازهای بشری (مازلو) با ورود تکنولوژی های جدید مانند تلفن همراه از مرحله تامین خوراک و امنیت به سرعت گذشته و مرزهای احترام ،عشق و خودشکوفایی را به سرعت طی می کند.


حالا شتاب دهنده ها متولد شده اند تا کیفیت زندگی را برای بشر امروز تغییر دهند. مسلما بنگاه های هوشمند تجاری هم نیم نگاهی به این عناصر جدید دارند و برای غافل نبودن از این عرصه کندوکاو در این بازار را شروع کرده اند.


بر این اساس است که اولین مارتن بیمه ای در این زمینه تحت عنوان بیمه تک (Bimehtech)، برگزار می شود. این ماراتن یک مسابقه برنامه نویسی است که در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مهر ماه در تالار بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی و با حمایت بیمه آرمان و همکاری شتاب دهنده فارابی و انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود.

 پیش از این رویداد، برای تیم های شرکت کننده چالش هایی در زمینه ی بیمه مطرح شده و سپس در طی این سه روز، شرکت کنندگان فرصت دارند تا نسخه ای از راه حل‌هایی که برای این چالش ها یافته‌اند ارائه کنند. برگزار کنندگان برای ۳ تیم برتر جوایز نقدی به علاوه ی ۳ ماه استقرار رایگان در شتابدهنده ی فارابی جهت همکاری و حمایت، در نظر گرفته اند. طی این ۳ ماه شتابدهنده کارگاه های آموزشی، فضای کاری و حمایت مالی برای تیم‌ها فراهم میکند.


تیم های برتر در این رویداد به دعوت شتابدهنده فارابی و با حمایت بیمه آرمان فعالیت خود را در دوره شتابدهی ادامه خواهند داد و از سرمایه گذاری و حمایت بیمه آرمان نیز بهره مند خواهند شد.

علیرضا بیانیان مدیر عامل بیمه آرمان در همین زمینه هدف از برگزاری نخستین رویداد استارتاپی در بیمه را استفاده از تجارب و ایده های نو و خلاق دانشجویان برای حل معضلات و چالش های صنعت بیمه عنوان می کند و می گوید:ورود صنعت بیمه و شرکت های بیمه به این رویکرد جدید را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این حرکت مورد استقبال اهالی صنعت بیمه و مردم قرار بگیرد.

مدیر عامل بیمه آرمان بیمه گذاران را یکی از صاحبان اصلی شرکت های بیمه دانست و گفت شرکت بیمه باید خدمات مطلوب و ارزنده ای به بیمه گذاران خود ارائه نماید و بیمه آرمان سعی دارد با ورود  به  کسب و کارهای نوین، ارائه این خدمات را تسهیل نماید. به گفته وی صنعت بیمه باید در سطح جامعه به نیازسنجی بپردازد و با توجه به خواسته ها و نیازهای مردم به سمت نوآوری حرکت و محصولات جدیدی ارائه نماید.

مینا صدیق نوحی قائم مقام بیمه آرمان هم معتقد است که رویداد استارتاپی در بیمه رخدادی جدید در صنعت بیمه است که بیمه آرمان برای اولین بار آن را پیگیری و اجرا کرد. به اعتقاد وی این امر با هدف ارائه خدمات بهینه و سهل الوصول به مشتریان و حفظ منافع بیمه گذاران صورت می گیرد و ما لازم است با الگوبرداری از بازارهای جهانی، کسب وکارهای نوین را بومی سازی و در راستای توسعه و پیشرفت صنعت بیمه از آن بهره برداری نمائیم.

وی افزود بحث فناوری های نوین در صنعت بیمه جهان فعال شده و رو به گسترش است و بازار بیمه در ایران نیز باید با استفاده از تکنولوژی های روز و فضاهای اینترنتی به نوآوری بپردازد و خدمات خود را توسعه دهد.


قائم مقام بیمه آرمان با اشاره به مقاومت های احتمالی شبکه فروش در برابر استارتاپ ها گفت خدمات بیمه ای باید ترکیبی از سنت و مدرنیته باشد و با توجه به اینکه فرهنگ جهانی به سمت استفاده از کسب و کارهای نوین است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد ناظر بیمه نیز لازم است تصمیمات و راهکارهایی در این مورد اتخاذ و در قالب آئین نامه ای به شرکت های بیمه ابلاغ نماید تا به نوعی از نگرانی های شبکه فروش نیز کاسته شود.


هادی رئیس الذاکرین عضو هیأت مدیره و معاون توسعه بازار و فروش نیز با بیان چرائی نیاز بیمه آرمان به استارتاپ ها عنوان می کند که ما وارد دوره جدیدی از اقتصاد شدیم؛ در حوزه اقتصاد سه اصلِ اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی، اقتصاد مبتنی بر اقتصاد بهره وری و اقتصاد مبتنی بر نوآوری تعریف شده است و سهم کشور ما در حوزه اقتصاد مبتنی بر نوآوری بسیار پائین است و بایستی رویکرد اقتصاد مبتنی بر نوآوری یک اصل محقق گردد.


وی گفت در اقتصاد مبتنی بر نوآوری در حوزه های بورس، بانک و بیمه در ایران حرکتی انجام نشده است و بنگاههای اقتصادی و شرکت های بیمه در حال حاضر سنتی عمل می کنند و لازم است این شرکت ها به سمت نوآوری و کسب و کار های نو گام بردارند. معاون توسعه بازار و فروش بیمه آرمان با اعلام این موضوع که در حال حاضر بیش از 110 هزار نفر در صنعت بیمه مشغول به فعالیت هستند، ورود به بازارها و کسب و کارهای جدید را موجب اشتغالزایی دانست و گفت با توجه به حجم فارغ التحصیلان دانشگاه ها، این افراد می توانند جذب شرکت های دانش بنیان شوند و اثربخشی خود را در تولید و اشتغال نشان بدهند.

وی مدیریت زمان و تسهیل در فرایندهای صدور و پرداخت را از جمله مزایای استفاده از فناوری های نوین دانست و گفت حرکت صنعت بیمه به سوی فناوری ها و کسب و کارهای نوین اجتناب ناپذیر است و رویکردهای راهبردی در صنعت بیمه باید به این سمت باشد.


این ماراتن زیر نظر مستقیم مرکز رشد دانشگاه برگزار خواهد شد و  با تیم های برتر قرارداد بسته خواهد شد.

ترکیب یک تیم مناسب برای شرکت در این رویداد حضور یک یا دو نفر برنامه نویس بک اند، یک نفر فرانت اند، یک نفر طراح UI / UX است.

امکان اقامت تیم های شهرستان وجود دارد و به دانش بیمه ای برای شرکت در مسابقه نیاز نیست.در صورتی که نیاز به فراگیری دانش خاصی باشد به متقاضیان آموزش داده خواهد شد.

لازم به اشاره است که هزینه ثبت نام تیم های انتخاب نشده بلافاصله پس از گزینش بازخواهد گشت و فارغ التحصیلان نیز میتوانند در مسابقات شرکت کنند.

داوران این ماراتن را بیانیان مدیرعامل بیمه آرمان ، هادی رئیس الذاکرین عضو هیأت مدیره ،مهدی ایرانی مدیرفناوری اطلاعات بیمه آرمان و محمد قاسمی رئیس هیات مدیره شتاب ذهند فارابی تشکیل می دهند.

تیم های برتر به ترتیب 10، 5 و 3 میلیون تومان جایزه می گیرند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود