امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/18 1396


گروه سایبان - عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه برای کاهش تصادفات باید سالانه هزار کیلومتر از جاده ها بازسازی شود، گفت:‌متاسفانه با منابع موجود تنها ۱۵۰ کیلومتر از جاده ها ترمیم و بازسازی می شوند.


سید احسن علوی ، 3 سناریوی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش ایمنی جاده ها، گفت: بخشی از ایمنی جاده ها فرابخشی بوده و تمامی وظایف برعهده وزارت راه و شهرسازی نیست، به عنوان مثال بخشی از وظایف درایمنی جاده ها مربوط به عملکرد پلیس و نیروی انتظامی است؛ بخشی مربوط به عملکرد وزارت صنعت و معدن و ایمنی خودروها بوده و بخشی نیز با اقدامات راننده درحین رانندگی ارتباط دارد.


نماینده مردم سنندج درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ساماندهی حمل و نقل عمومی مانند خطوط ریلی، هوایی، افزود:‌ ایران جزء‌ کشورهایی است که متاسفانه از نظرچگالی ریل نسبت به وسعت کشور بی نهایت پایین است، دربخش راه آهن به ازای هرکیلومتر مربع 2 کیلومتر مربع راه آهن فعال است؛ این درحالی است که در کشور ترکیه این میزان 12 کیلومتر است.


وی با بیان اینکه در روسیه 87 درصد حمل و نقل بار، مردم و مسافر با خطوط ریلی است، تصریح کرد:‌ اما درکشورما 90 درصد جاده بوده که جاده ها نیز از ایمنی لازم برخوردار نیستند، ضمن اینکه سالانه باید حداقل هزار کیلومتر از جاده ها را بازسازی کرد؛ ولی با توجه به شرایط فعلی درطول سال بیش از 150 کیلومتر نمی توان بازسازی کرد.


علوی با اشاره به اینکه به خطوط ریلی براساس قانون برنامه باید سالی 1500 کیلومتر اضافه می شد، گفت:‌ براساس بودجه نمی توان این مواد از قانون را اجرایی کرد، درحال حاضر دربرخی نقاط جاده ها باید  اصلاح فنی شوند؛ اما به دلیل کمبود شدید منابع، جاده های خطرآفرین اصلاح نشده است؛ البته وزارت راه دربرخی نقاط حادثه خیز اقداماتی را انجام داده است، هرچند که استانداردها دربرخی نقاط رعایت نشده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان انیکه برای احداث هرکیلومتر تونل باید 40 میلیارد تومان هزینه کرد، افزود:‌ همچنین پلیس باید برای کاهش تصادفات باید به مواردی مانندفرهنگ سازی و راهنمایی مردم توجه کند، ضمن اینکه امکانات پلیس را درجاده ها برای افزایش ایمنی افزایش داد.خانه ملت


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود