امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/6 1395


گروه سایبان - شرکت های بیمه تنها در تعطیلات نوروزی و در روزهای ابتدایی سال جاری متحمل خسارت های سنگینی در بخش شخص ثالث شده اند.

به گزارش پایگاه خبری راز پول (ایران و جهان) ،کشته های تصادفات نوروز ۹۵ به ۲۳۰ نفر رسید و  25 هزار خودرو حادثه‌ساز در نوروز متوقف شدند.  رییس پلیس راهور ناجا اذعان دارد که  از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون 230 نفر در صحنه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.


در روزهای گذشته مومني جانشين فرمانده نيروي انتظامي نیز با بيان اينکه  لغزندگي جاده ها عامل 22 درصد تصادفات در سفرهای نوروزی بوده است، گفت: از آغاز سفرهاي نوروزي تاکنون 169 نفر در تصادفات جاده اي جان باخته اند.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي گفت: متاسفانه در ايام تعطيلات نوروزي به طور متوسط هر يکساعت يک فوتي در جاده هاي کشور داشته ايم. سردار سرتيپ اسکندر مومني در حاشيه بازديد از جاده هراز افزود: اين حوادث منجر به فوت هموطنان به خاطر رعايت نکردن موارد ايمني و راهنمايي و رانندگي است که اميدواريم آمار فوتي ها تا پايان تعطيلات روند کاهشي داشته باشد.

اما آمار کشته شدگان سفرهای نوروزی در حالی اعلام می شود که با فرض دارا بودن بیمه نامه توسط همه رانندگان شرکت های بیمه باید برای این  تعطیلات نوروزی و کشته های 169 نفر با دیه 190 میلیون تومانی بیش از  چهل میلیارد تومان دیه پرداخت کنند .این محاسبه در حالی صورت می گیرد که این خسارت ها تنها در بخش دیه است و پرداخت خسارت در موارد جرحی و مالی در آن محاسبه نشده است .

این سایت چندی پیش در مطلبی اعلام کرد که گزارش ایمنی وضعیت راه های کشور نشان می دهد که در سال 1393 بالغ بر 4584 نفر در تصادفات درون شهری کشته شده اند و تهران در بین استانهای کشور با 933 نفر در این زمینه بیشترین تلفات را داشته است .بر این اساس آمار متوفیان تصادفات برون شهری نیز نشان می دهد که فارس با 1051 کشته در تصادفات در این گروه بیشترین تلفات را بر جای گذاشته است وبر اساس جداول 40درصد تلفات برون شهری در 6 شهر کشور پدید آمده است .

آمارهای رسمی نشان می دهد که در سال 1393تعداد متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی به 16872نفر در سال 1393 رسیده است که به طور متوسط بیش از 6.5 برابر در سال ، در 4 سال اخیر کاهش داشته است .

از سوی دیگر آمارهای 11 ماهه صنعت بیمه نشان می دهد که شركت هاي بيمه در اين مدت ۴۳.۲ ميليون فقره بيمه نامه صادر كرده اند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد رشد داشته است. ۳۶.۹ درصد حق‌بيمه‌هاي توليدي به رشته بيمه شخص‌ثالث و مازاد، ۲۵.۵ درصد بيمه درمان و  سهم بيمه هاي زندگي و بدنه اتومبيل به ترتيب به ميزان ۱۱.۸ و ۵.۷ درصد از پورتفوي حق بيمه توليدي بازار رسيده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود