امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
05/22 1396

گروه سایبان - سند اهداف راهبردی بیمه که در دولت یازدهم برنامه ریزی شد افزایش ضریب نفوذ بیمه را از طریق تنظیم سند توسعه فرهنگ بیمه و اجرای آن با خروجی توسعه فرهنگ بیمه و افزایش برنامه های تبلیغاتی و فرهنگی و بهبود نظام ارزیابی خسارت ها و همچنین افزایش فروش بیمه های اختیاری طرح ریزی کرد. بر این اساس با پایان مدت عمر دولت یازدهم اخیرا مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی به عنوان متولی این برنامه ها اذعان کرده است که برنامه های آموزشی ، فرهنگی و تبلیغاتی صنعت بیمه و بیمه مرکزی شاخص های مطلوبی را تجربه کرده است.

مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی در گزارش اخیر خود در حضور رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روزخبرنگار اذعان کرد که بیمه مرکزی در راستای سند چشم انداز  صنعت بیمه و سند توسعه فرهنگ بيمه از ظرفیت های رسانه ای بیش از پیش استفاده کرده است .

وی اذعان دارد که در راستای توسعه فرهنگ بیمه در کشور و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه های بازرگانی و استفاده از ظرفیت رسانه ها برای شناساندن این خدمات، در طول سال 1394 و 1395 تولید و بازنشر مطالب بیمه ای در رسانه ها از رشد مناسبی برخوردار بوده است که از این طریق سهم صدای بیمه در تولیدات رسانه ای افزایش یافته است.

زندی به راه اندازی کانال تلگرامی در سال 1395 اشاره دارد و اذعان می کند که با گسترش بهره گیری از رسانه های اجتماعی ، بیمه مرکزی نیز در اردیبهشت ماه 1395 نسبت به راه اندازی کانال تلگرامی اقدام کرد.این کانال با بارگذاری روزانه 5 قالب خبری سهم بسزایی در اطلاع رسانی عملکرد ها و فعالیت های بیمه ایفا کرده است.کانال در حال حاضر بیش از 16هزار و 200نفر عضو دارد و تا کنون درحدود 2هزار مطلب در آن بارگذاری شده است.

تربیت خبرنگاران حرفه ای از طریق برگزاری کلاس های آموزشی بخش دیگری از گزارش مصطفی زندی است .

در بخش امور فرهنگی زندی گزارش مفصلی را ارائه کرد و افزود: بیمه مرکزی همچنین در راستای تعمیم و توسعه فرهنگ بیمه در بخش آموزش و پرورش اقداماتی نظیر برگزاری چندین جلسه کارشناسی با مدیران و کارشناسان سازمان تالیف که منتج به چاپ مطالب بیمه‌ای در 6 کتاب درسی با عناوین" مطالعات اجتماعی"، " کاروفناوری"، "کارآفرینی"، " الزامات محیط کار"، " امور عمومی بازرگانی" و " حسابداری تکمیلی" کرده است.

البته در بخش چاپ کتب درسی و آموزشی بیمه مرکزی توفیقاتی را داشته و در مقاطع مختلف نسبت به انتشار کتب اقدام کرده است .

در سایه این فرهنگ سازی و اطلاع رسانی سهم بیمه های اختیاری از پرتفوی صنعت بیمه کشور رشد داشته است تا جایی که بیمه های زندگی در سال گذشته رشد 36 درصدی، آتش سوزی  رشد 12 درصدی ، مسئولیت رشد 20درصدی و ... داشته است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود