امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
04/31 1396

گروه سایبان - پیرو درج مطالبی در تاریخ 26/04/96 در آن پایگاه با عنوان " دو کارگزار اثر گذار در زمان مدیریت مظلومی در بیمه رازی را بشناسید " یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون پاسخی را برای رازپول ارسال کرد.

یونس مظلومی که پیش از این مدیرعامل شرکت بیمه رازی بوده است در مطالب ارسالی خود نگارنده این مطلب ناآشنا به قانون تجارت می داند که پیش از ورود به پاسخ کامل و جامع ایشان لازم است که در این خصوص تبیین صورت گیرد. مسلما در تبیین این موارد مرز بین پاسخ به مظلومی و روشنگری موارد اتفاق افتاده در بیمه رازی بسیار باریک است .

سالهاست بیمه رازی با هیات مدیره ای مرکب از تیم چهار یا پنج نفره ای اداره می شود و در سال های اخیر هیچگاه تبیین نشده است که نمایندگان حاضر در هیات مدیره بیمه رازی نماینده کدام سهام دار حقوقی در این شرکت بوده اند و همواره به انتشار اسامی بسنده شده است. گریزی به ماده 110 قانون تجارت که اذعان دارد  اشخاص حقوقي رامي توان به مديريت شركت انتخاب نمود. دراين صورت شخص حقوقي همان مسئوليتهاي مدني شخص حقيقي عضوهيئت مديره راداشته وبايديك نفررابه نمايندگي دائمي خودجهت انجام وظايف مديريت معرفي نمايد، خالی از لطف نیست. این ماده قانونی در ادامه بیان می کند که چنين نماينده اي مشمول همان شرايط وتعهدات ومسئوليتهاي مدني و جزائي عضوهيئت مديره بوده ازجهت مدني باشخص حقوقي كه اورابه نمايندگي تعيين نموده است مسئوليت تضامني خواهدداشت. شخص حقوقي عضوهيئت مديره مي تواندنماينده خودراعزل كندبشرط آنكه درهمان موقع جانشين اوراكتبابه شركت معرفي نمايدوگرنه غايب محسوب مي شود.

ترکیب سرمایه این شرکت نشان می دهد که خانواده آینده (تات) سهام دار بلامنازع این شرکت هستند و در این سال ها سهام همواره در این خانواده جا به جا شده است که نمونه اخیر آن در گزارش مندرج قبلی عنوان شد.

مظلومی معتقد است که مدیرعامل مجری تصمیمات هیات مدیره بوده است در حالی که وی نیز از اعضای موظف هیات مدیره بوده است.

ترکیب 5 نفره هیات مدیره بیمه رازی در این سال ها با حضور دو عضو غیر موظف هیات مدیره در حالی فعالیت داشته که اساسانامه این شرکت در ماده 27 نظر دیگری در این خصوص دارد و به اعضای علی البدل نیز اشاره دارد . گزینه ای که نه تنها در حال حاضر از آن خبری نیست بلکه در گذشته نیز وضع چنین بوده است.با چنین ترکیبی واقعا تکلیف ماده 35 اساسنامه که در خصوص رسمیت جلسات اشاره دارد مشخص نیست.

البته مطالعه ماده 37 اساسنامه شرکت نیز توصیه می شود که حدود اختیارات هیات مدیره و مدیرعامل در خصوص مواردمختلف خصوصا مطالبات و دیون روشن کرده است.

با چنین وضعیتی که ایشان مسئولیت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی بیمه رازی را بر عهده داشتند و تصمیمات شرکت متبوع قبلی را متاثر از سایرین می دانند باید دید که در شرکت بیمه تعاون که تنها مدیرعامل هستند و دیده شده برخی نامه های رسمی و مرسوم که در سایر شرکت ها با امضای مدیرعامل ارسال می شود و در بیمه تعاون با امضای رئیس هیات مدیره ارسال می گردد چه نظری خواهند داشت؟

در ادامه پاسخ دکتر مظلومی مدیر جوان و خوشفکر قبلی بیمه رازی را خواهید خواند

دبیر محترم تحریریه پایگاه خبری راز پول

با سلام

پیرو درج مطالبی در تاریخ 26/04/96 در آن پایگاه با عنوان " دو کارگزار اثر گذار در زمان مدیریت مظلومی در بیمه رازی را بشناسید " مطالبی به شرح ذیل جهت روشنگری و شفاف سازی ارسال می گردد . خواهشمند است مطابق قوانین مربوطه نسبت به درج آن در همان پایگاه مربوطه اقدام فرمایید:

1- گزارش به گونه ای تدوین شده است که گویی دو کارگزار از بخش خصوصی چنین مبالغی را بدهکار می باشند ، در حالیکه دو کارگزار اثر گذاری که در گزارش آن پایگاه به صورت مبهم و بدون ذکر وابستگی آن دو کارگزار اعلام شده است . کارگزاری های مربوط به شرکت ایران خودرو و شرکت سایپا می باشد که عملا به اکثر شرکتهای بیمه ای که بیمه نامه های آن دو خودروساز را صادر می نمایند مبالغ کمابیش مشابهی را بدهکار می باشند و در واقع بدهی مذکور ، بدهی دو شرکت خودروساز فوق الذکر به شرکت بیمه رازی می باشد .

2- چنین به نظر می رسد که اطلاعات نگارنده گزارش در خصوص قانون تجارت چندان بالا نباشد . چرا که اصولا مدیرعامل مجری مصوبات هیئت مدیره بوده و هیئت مدیره نیز نماینده سهامداران هستند . چنانچه به صورتهای مالی میان دوره ای که دسترسی به آنها از طریق سیستم کدال امکان پذیر می باشد مراجعه نمایند ، ملاحظه خواهند کرد که کلیه صورتهای مالی میان دوره ای به تایید اعضاء هیئت مدیره رسیده است . بنابراین وانمود کردن این موضوع که سهامداران اطلاع از نحوه همکاری با خودروسازان نداشته اند ، ناشی از دانش پایین نگارنده گزارش در خصوص قانون تجارت و نحوه اداره امور شرکت های سهامی عام     می باشد .ضمن آنکه همکاری با خودروسازان با اراده و به باور و یقین کلیه اعضاء هیئت مدیره و از جمله مدیرعامل بوده و ارکان شرکت این تصمیم را گرفته و به آن عمل نموده اند .

3- شرکت در مسابقات کشتی و اعزام تیم کشتی به مسابقات ، ضمن آنکه یک روش بسیار هدفمند در نحوه هزینه کرد تبلیغات و ایفای تعهدات و مسئولیتهای اجتماعی شرکت بیمه مذکور بوده است .به باور و اراده هیئت مدیره ، مدیرعامل و سهامداران بوده و القاء این موضوع که گویی مدیرعامل به تنهایی تصمیم به صرف چنین هزینه ای گرفته است ، ناشی از اطلاعات ضعیف نگارنده در خصوص شرکت مذکور می باشد.

4- نحوه همکاری با خودروسازان برمبنای اصل تداوم فعالیت بوده و در طول مدت دوره همکاری اینجانب با شرکت بیمه مذکور ، اگر چه خودروسازان همیشه مبالغی را بدهکار بوده اند ، لیکن همیشه این مطالبات به مرور پرداخت می شده است و لیکن ، چون فعالیت تداوم داشته است هیچوقت مطالبات حذف نشده و بدلیل توسعه فعالیت افزایش نیز یافته است .

5- شرکت بیمه رازی در تاریخ ترازنامه با توجه به دارایی ها ، ذخایر و بقیه اقلام ترازنامه از نظر شاخص های مالی و از جمله شاخص توانگری یکی از شرکت های موفق صنعت بیمه به شمار می رود و موفقیتهای چشمگیر این شرکت در سالهای اخیر ناشی از تلاشهای کلیه ارکان شرکت از جمله سهامداران ، هیئت مدیره و مدیران ، کارکنان و نمایندگان آن بوده و هدف از درج گزارش منفی توسط نگارنده برای اینجانب که اطلاعات کامل و دقیق در مورد تک تک جزئیات عملکرد آن شرکت دارم مشخص نمی باشد .

  

                                                                                                                                                                              با احترام

                                                                                                                                                                           یونس مظلومی

                                                                                             

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود