امروز: یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
09/25 1392

ایران و جهان – بیمه توسعه پنجمین مدیر عامل خود را در روزهای آینده معرفی خواهد کرد . 

به گزارش ایران و جهان، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1392 که در 18 آبان ماه در محل شرکت بیمه توسعه با حضور 95 درصدسهامداران برای انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شد،شرکت های اعتباری توسعه،شادان شهر باختر،گسترش انفورماتیک ایرانیان،سرمایه گذاری توسعه و ساختمانی برج آوران،تجارت نوین عالی،بهکار ساختمان آسیا،طرح و توسعه ابنیه پایدار به عنوان اعضا هیات مدیره برای 2 سال انتخاب شدند. این شرکت ها پس از اجماع نماینده حقیقی خود را به عنوان مدیر عامل به بیمه مرکزی معرفی کردند و منتظر تائید صلاحیت وی هستند.

پس از برگزاری این جلسه شرکت بیمه توسعه نشستی را به مناسبت روز بیمه برگزار کرد که در این نشست نمایندگان گسترش انفورماتیک ایرانیان به عنوان نائب رئیس هیات مدیره و نماینده شرکت سرمایه گذاری توسعه و ساختمانی برج آوران حضور داشتند که وي درباره تعيين مديرعامل جديد شركت بيمه توسعه گفت: در جلسه مجمع فوق العاده شركت، اعضاي حقوقي هيات مديره تعيين شدند كه آنها نيز اعضاي حقيقي را براي تاييد صلاحيت به بيمه مركزي معرفي كرده اند.
به گفته خليل ارجمندي، اعضاي جديد هيات مديره پس از تاييد نهايي بيمه مركزي، تعيين خواهند كرد كه آيا مديرعامل كنوني در سمت خود باقي بماند يا مديرعامل جديدي براي شركت بيمه توسعه تعيين شود.
مديرعامل شركت مديريت سرمايه گذاري توسعه فردا تاكيد كرد: تا زمان شروع به كار هيات مديره جديد و تصميم گيري آنان، مديرعامل كنوني شركت به كار خود ادامه خواهد داد.ترکیب حاضران در این جلسه خبر از تغییرات مدیریتی در این شرکت داشت چراکه علیرغم اعلام ارجمندی،اسدی در کنار مدیران حاضر در جلسه در یک کنفرانس مطبوعاتی نبود .

بررسی ها در روزهای اخیر حکایت از آن دارد که قدرت اله اسدی که از مرداد 1387 به جای بیانیان در ترکیب هیات مدیره بیمه توسعه قرار گرفت (هرچند که پیش از این نیز مدیر امور سرمایه گذاری این شرکت بود) ،جای خود را به احمد دارابی می دهد.
احمد دارابی متولد 1352 که دارای بیش از 10 سال سابقه کار در بیمه آسیا است پس از مناقشات این شرکت در تابستان سال جاری، همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر مدیرعامل از ترکیب این شرکت جدا شد و از صندلی معاون مدیر بیمه های مسئولیت بیمه آسیا به صندلی مدیر عامل بیمه توسعه پرواز می کند . او از شهریور سال جاری به ترکیب مدیران بیمه توسعه پیوسته و به عنوان مدير بيمه هاي مهندسي در این شرکت فعالیت می کند. دارابی که حکم خود را از پدرام خلیل زاده، قائم مقام شرکت دریافت کرده بر اساس اطلاعات مندرج در نشریه شرکت بیمه توسعه دارای مدرک تحصیلی مدیریت بیمه از دانشکده امور اقتصادی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بیمه بازرگانی است . در سوابق شغلی او فعالیت هایی اعم از کارشناس دادگستری استان تهران در رشته بیمه های مهندسی ،کشتی ،هواپیما و رئیس اداره خسارت بیمه های مهندسی ،کشتی ،انر�?ی و ریسک های متنوع هواپیما و اعتباری بیمه های آسیا دیده می شود .

دارابی از سوی بیمه توسعه به عنوان مدیر عامل این شرکت به بیمه مرکزی معرفی شده اما هنوز تائیدیه مقام ناظر را دریافت نکرده است . با این وجود در هفته جاری به عنوان مدیر عامل شرکت معرفی می شود. 
قدرت اله اسدی در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ایران و جهان دلیل تغییر مدیریت را خستگی سال های متمادی کار عنوان کرد .

او حق بیمه تولیدی شرکت را از 8/786 میلیارد ریال در سال 1388 به بیش از 3 هزار میلیارد ریال در 6 ماهه ابتدای سال جاری رسانده است و بیمه توسعه اکنون 4 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
اسدی پس از شفیعی، قاسمی و بیانیان از جمله مدیران عامل قبلی شرکت بیمه توسعه بوده اند که جملگی به دلیل اختلاف با سهامداران عمده که اغلب فعالان بخش ساخت و ساز هستند، با شرکت خداحافظی کرده است.
پیش از این شنیده ها از راهروهای صنعت بیمه،حاکی از آن بود قدرت اله اسدی در سال 1390 نیز قصد داشت به دلیل برخی اختلافات با سهامداران، پست مدیریت عاملی شرکت بیمه توسعه را به مدیر دیگری واگذار کند و از نصرالله طهماسبی معاون وقت نظارت قبلی بیمه مرکزی و عضو هیات مدیره بیمه نوین، به عنوان جدی ترین گزینه برای جانشینی او نام برده می شد. 

مریم کائید

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود