امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/4 1393

ایران و جهان - روز یکشنبه جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی به میزبانی بیمه ایران تشکیل شد. 

به گزارش ایران و جهان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی که به میزبانی بیمه ایران و ریاست مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه برگزار شده در راستای گسترش فرهنگ بیمه و افزایش تعامل رسانه ها با صنعت بیمه پیشنهاد جدیدی مطرح شده است . 

بر اساس این پیشنهاد که در این جلسه مطرح شده است شرکت های بیمه با انتخاب دورسانه و ارتباط تنگاتنگ تر با این دو رسانه در راستای این هدف حرکت می کنند . مکانیزم تعیین رسانه ها برای تعامل بیشتر با هر شرکت نیز با با انجام قرعه کشی تعیین شده به گونه ای که دو رسانه که یکی قوی و دیگری ضعیف است سهم هریک از شرکتهای بیمه است و این رسانه ها موظفند ضمن پوشش اخبار صنعت بیمه، به طور وی�?ه اخبار شرکت بیمه مربوطه را انعکاس دهند. نکته دیگر اینکه در این جلسه اسامی رسانه ها در گوی ریخته شده و مدیران روابط عمومی با برداشتن اسامی دو رسانه سهم خود را به قید قرعه انتخاب کرده اند .ضمنا گویا مقرر شده مدیران روابط عمومی بیمه ها به فراخور عوامل انگیزشی نیز برای تشویق خبرنگاران در نظر گیرند. 

این پیشنهاد در حالی در جلسه به تصویب رسیده که در گفت و گوی ایران و جهان با 5 تن از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه که در جلسه حاضر بودند از مکانیزم اجرایی آن تصویر واضحی در دست نیست و به نظر نمی رسد که این پیشنهاد مقبول رسانه ها باشد. 

پیشنهاد قرعه کشی رسانه ها در بین شرکت های بیمه در حالی مطرح می شود که روابط عمومی بیمه مرکزی نیز در کنار این برنامه بحث آموزش خبرنگاران حرفه ای صنعت بیمه را نیز با یک دوره آموزشی سه ماهه در دست اقدام دارد .

اما بیمه مرکزی در توضیحات بیشتری برای این خبر متذکر شد که در این جلسه برنامه دوره آموزشی 3 ماهه برای خبرنگاران صنعت بیمه تشریح شده است و موضوع قرعه کشی ارتباطی به نحوه تعامل شرکت های بیمه با خبرنگاران ندارد و محدودیتی در این زمینه ایجاد نمی کند. برنامه آموزشی خبرنگاران بیمه که توسط بیمه مرکزی پیگیری می شود در نظر دارد که تعدادی خبرنگار متخصص و حرفه ای را برای صنعت بیمه تعلیم دهد تا با این تعلیمات بتوان تعاملات مناسبتری در بین فضای رسانه ای و صنعت بیمه کشور ایجاد شود.

بحث قرعه کشی اسامی خبرنگاران در این جلسه نیز با این نیت دنبال شده که با مشارکت بیشتر شرکت های بیمه و واگذاری مسئولیت پیگیری مسائل آموزشی هر شرکت دو خبرنگار این برنامه با مشارکت جمعی صنعت بیمه پیش رود .شایان ذکر است سرفصل های آموزشی در این دوره ها در دست تهیه است و به زودی از سوی روابط عمومی بیمه مرکزی اعلام می شود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود