امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/27 1394

ایران و جهان - مدیر عامل انجمن صنفی صنعت بیمه سه وظیفه مهم برای رسانه ها را در زمینه اطلاع رسانی تشریح کرد و فرهنگ سازی ،انتشار اطلاعات شفاف از شرکتها و بهبود فضای کسب و کار در زمینه قوانین و مقررات را از جمله این عوامل برشمرد.


به گزارش ایران و جهان ،جلسه هم اندیشی دکتر مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن حرفه ای صنعت بیمه با فعالان رسانه ای تحت عنوان نقش رسانه در توسعه صنعت بیمه در حالی برگزار شد که شب گذشته رسانه ملی با پخش گزارشی از اعتراضات مردمی نسبت به عملکرد یک شرکت بیمه ای و افشای فیش حقوقی برخی از مدیران صنعت بیمه و ساختمانی که این شرکت خریداری کرده است،همزمان شد. در این نشست مدیرعامل انجمن حرفه ای با اشاره به جزئیات این مهم و خدمات سازنده این شرکت در توسعه صنعت بیمه کشور به نقش کلیدی رسانه ها در ارتقا فرهنگ و نقش بیمه نیز اشاره ای داشت و افزود که در حالی به رویدادهای اخیر این شرکت بزرگ بیمه ای اشاره می شود که جزئیات اعتراضات مردمی بیان نمی شود و اطلاعات به صورت ناقص در کنار هم قرار می گیرد .

البته وی در ادامه به این نکته نیز نگاهی داشت که تحول و نواوری در صنعت بیمه مستلزم وجود رسانه های پرسش گر است و در این راستا می توان گفت یکی از علل کندی تحول در صنعت و کمبود محصولات نوآورانه این است که رسانه های مطالبه گر و پرسش گر کمتر صنعت را به تحرک واداشته اند.

خبرنگار ایران وجهان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت های بیمه لایه بندی دقیقی از گروه مشتریان هدف خود نداشته و طراحی محصولات خاص برای گروه ها و لایه های مختلف افراد ندارند عنوان کرد که وقتی شرکت های بیمه نمی دانند که چه خدماتی را به چه جامعه ای با چه پیامی و از طریق چه رسانه ای قرار است القا کند رسانه ها چگونه می توانند در ایفای نقش اطلاع رسانی خود درست و دقیق ظاهر شوند. وی ضمن تائید این مطلب که تعامل صنعت بیمه در بخش اطلاع رسانی کافی و شرکت ها درک درستی از بازار هدف خود ندارند خواستار همراهی هرچه بیشتر رسانه ها با صنعت بیمه شد.

البته وی در بخش هایی از سخنان خود به اینکه که با ایجاد سرمایه 250 میلیارد تومانی انحصار در صنعت بیمه به وجود آمده و این انحصار مانع ورود شرکت های جدید به بازار است به این نکته اشاره کرد که ورود شرکت های کوچک صنعت محکوم شده است .لازم به اشاره است در پایان این مراسم نیز خبرنگاران رسانه های مختلف نیز به ایراد دیدگاههای خود در نقش رسانه در ارتقا صنعت بیمه پرداختند .

گفتنی است در این مراسم از چهار خبرنگار برتر این حوزه نیز تقدیر بعمل آمد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود