امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
03/17 1394

  ایران و جهان - با تغییر در مدیریت بانک ملت که چندی پیش صورت گرفت پس لرزه های رفت و آمدهای مديریتی به بیمه ما رسید .
به گزارش ایران و جهان ، شنیده ها حاکی از آن است سید محمد علیپور یزدی مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره بیمه “ما” که به نمایندگی از شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت در ترکیب هیات مدیره این شرکت قرار گرفته بود از این شرکت کنار گذاشته شده است . البته وی تنها نماینده این سهام دار در هیات مدیره نبوده است .

شنیده ها حاکی از آن است که با حضور رستگار در راس هرم بانک ملت برخی تغییرات در شرکت های زیر مجموعه رقم خورده که کنار گذاشته شدن علیپور نیز یکی از این تغییرات است .
این در حالی است که بر اساس جلسه مجمع عمومی عادی مورخ30 بهمن 1392هیات مدیره بیمه ما برای دو سال انتخاب شده بودند و هنوز از ماموریت علیپور در بیمه ما باقی مانده بود .این دومین تغییر در ماه های اخیر در این شرکت است . پیش از این حسین کریم خان زند به عنوان نماینده شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان و عضو هیات مدیره بیمه ما از این شرکت جدا شده بود و گویا فردی به نام حجت بهاری فر جایگزین وی شده است . وی پیش از این در مدیریت امور پشتیبانی بیمه ایران فعالیت داشته است .وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد – علوم اقتصادی است .

در سوابق وی مدیر امور اداری بیمه ایران در سال 92-تیر 93 ، سرپرست مدیریت امور ساختمان و تأسیسات ،مدیر شعبه ممتاز پاسداران ،رئیس اداره کل فنی - استان آذربایجانشرقی،رئیس اداره اشخاص - استان آذربایجانشرقی ،مسئول دایره بیمه های عمر - استان آذربایجان شرقی بیمه ایران دیده می شود . همچنین نامبرده نماینده سازمان خدمات پشتیبانی صنعت نفت در استان آذربایجانشرقی، عضو اصلی و تمام وقت هسته گزینش استانداری آذربایجانشرقی،عضو کمیته اداری و استخدامی شرکت سهامی بیمه ایران ،عضوکمیته سرمایه انسانی ،عضو شورای مجامع فصلی ،عضو شورای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر ،عضو کمیته تعالی سازمانی ،عضو شورای بازاریابی و تبلیغات شرکت سهامی بیمه ایران ،عضو کمیته تدوین استراتژی منابع انسانی ،دبیر و عضو کمیسیون وام شرکت سهامی بیمه ایران ،دبیر و عضو شورای انتقال شرکت سهامی بیمه ایران ،عضو کمیسیون املاک شرکت سهامی بیمه ایران ،عضو کمیته تأمین مسکن مدیران ،عضو شورای راهبردی املاک ،عضو هیات مدیره تعاون مسکن کارکنان ،عضو کارگروه تجدید ارزیابی دارایی ،عضو کارگروه پروژ انعقاد تفاهم نامه بیمه ای با بانک سپه، مدیر گروه رشته مدیریت بیمه های اشخاص – مرکز علمی –کاربردی بیمه ایران نیز دیده می شود.

اما جایگزین علیپور چه کسی است ؟
شنیده می شود که از بانک ملت فردی به نام محمود اخلاقی سرپرست بیمه ما شده است .وی در حال حاضر مسئولیت معاون مدیر عامل بانک ملت را دارد .
برخی شنیده های غیر رسمی اذعان دارد که تعداد کارمندان وارداتی به بیمه ما از بیمه ایران به این افراد ختم نمی شود و محمد جعفریان باباکندی که دارای لیسانس مدیریت بیمه- دانشکده امور اقتصادی- وزارت امور اقتصادی و دارایی فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی بین‌المللی است و از مشاوران بیمه ایران نیز می باشد به این تیم ملحق خواهد شد .

علیپور و برگزاری آخرین مجمع 
سیدمحمد علیپور درخصوص فعالیت‌های بیمه «ما» در سال گذشته در آخرین جلسه مجمع گفت: تامین سود در شرکت‌های بیمه مقوله‌ای سخت و پیچیده است و افزایش 54 درصدی سود عملیاتی، افزایش 205 درصدی حق بیمه نسبت به سال گذشته، ضریب خسارت 53 درصدی و ترکیب پرتفوی مناسب شرکت رقم‌های مطلوبی با توجه به شرایط موجود سال گذشته در صنعت بیمه محسوب می‌شوند. وی در ادامه اضافه کرد: همچنین از لحاظ بدهی نسبت به دیگر شرکت‌ها در وضعیت مناسبی هستیم. اخذ سهم از بازار 66/ 1 درصدی بر مبنای کل آمار منتشر شده بیمه مرکزی و 184 درصدی از پرتفوی صنعت بعد از کسر حق بیمه‌های شخص ثالث و درمان گروهی، یکی از نقاط مطلوب بیمه «ما» محسوب می‌شود. سال گذشته، روی بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تاکید و سهم خوبی از طریق این بیمه‌نامه‌ها جذب کردیم و با تغییراتی که در بیمه‌های عمر داده شد اکنون رتبه چهارم بیمه‌های عمر را در کل صنعت بیمه کسب کرده‌ایم. مدیرعامل بیمه «ما» همچنین درخصوص برنامه‌های سال‌جاری این شرکت گفت: برنامه‌محور بودن بیمه «ما» در این سال مورد توجه جدی هیات‌مدیره است. همچنین گسترش بیمه‌های عمر یکی دیگر از اهداف ما است البته محصولات جدید بیمه‌ای نیز ایجاد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم ما در سال 94، ایجاد 5 شعبه جدید است که برخی باجه بیمه‌ها پس از کسب پرتفوی مناسب به شعبه تبدیل خواهند شد. همچنین تا پایان سال افزایش سرمایه شرکت به 2500 میلیارد ریال محقق خواهد شد.
البته در جلسه مجمع عمومی بیمه «ما» با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد 300 ریال سود برای هر سهم که حدود 90 درصد سود قابل تقسیم است، میان سهامداران تقسیم شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود