امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/27 1393



ایران و جهان - 
یکی از مدیران فراجناحی ، تائیدیه مدیریت خود را در یک بانک خصوصی برای دو سال دیگر دریافت کرد.



به گزارش ایران و جهان ؛پس از استقرار محمد سعیدی کیا به جای فروزنده به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان اخبار ضد و نقیضی در خصوص ریاست شرکت هایی که بنیاد سهام دار آن ها است شنیده شد. بنیاد مستضعفان و جانبازان بر اساس صورت های مالی سال 1392 بانک سینا، بیش از 63 درصد سهام این بانک را به صورت مستقیم در اختیار دارد . این در حالی است که شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه گذاری سینا با مالکیت 8.8 درصد سهام بانک و بنیاد علوی با مالکیت 9.7 درصد سهام این بانک به عنوان شرکت هایی که زیر مجموعه بنیاد به صورت غیر مستقیم به شمار می آیند از دیگر سهامداران بانک هستند . بنابراین حدود 80 درصد سهام بانک به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار بنیاد است و بنابراین با تغییر مدیریت بنیاد شنیده های تغییر مدیریت بانک سینا قوت گرفت .

اما حکم قطعی سعیدی کیا پایانی بر گمانه زنی ها بود. بنابر گزارش نشریه داخلی بانک سینا کوروش پرویزیان از سوی رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان برای دو سال به عنوان نماینده بنیاد در هیات مدیره بانک سینا معرفی شده است .
در این حکم خطاب به مدیر عامل بانک سینا آمده است ؛به عنایت بر صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 30 تیر 93 مبنی بر عضویت بنیادمستضعفان در هیات مدیره بانک سینا و به استناد ماده 110 قانون تجارت جناب عالی به مدت دو سال به عنوان نماینده بنیاد در هیات مدیره بانک سینا معرفی می شوید .
همچنینپیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک سیناو تعیین دیگر اعضای حقوقی هیات مدیره بانک،نمایندگان حقیقی اعضای حقوقی هیات مدیره به این شرح معرفی شدند:
دکتر محمد مخبر به نمایندگی از بنیاد علوی،دکتر سید محمد بدر طالع به نمایندگی از شرکت کارگزاری بورس بهگزین،،حسن فرزان اصلبه نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک سینا

شایان ذکر است که متعاقب جلسه مجمع فوق الذکر اولین جلسه هیات مدیره بانک سینا مورخ 14 مرداد برگزار شده است که در این جلسه محمد مخبر به عنوان رئیس هیات مدیره و کوروش پرویزیان به عنوان نائب رئیس هیات مدیره انتخاب شده اند.

کوروش پرویزیان در حالی به عنوان مدیرعامل بانک سینا انتخاب می شود که پیش از این سابقه عضویت در شورای پول و اعتبار و مدیریت در بانک توسعه صادرات را در دولت های گذشته داشته است . یک مقام آگاه در گفت و گو با ایران و جهان شخصیت وی را فردی فراجناحی معرفی می کند که در دولت یازدهم و دهم همواره از تخصص و مهارت وی بهره گیری شده است .

شایان ذکر است که در خصوص مدیریت شرکت بیمه سینا به عنوان یکی دیگر از شرکت های زیر مجموعه بنیاد اخبار متناقضی به گوش می رسد .همچنین شنیده های غیر موثق حاکی از آن است که فروزنده نیز کاندیدای سکانداری یکی از وزارت خانه های مهم و اقتصادی کشور است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود