امروز: پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
07/29 1394

ایران و جهان - شرکت بیمه کارآفرین در آخرین واکنش هیجانی اش نسبت به انتشار یک گزارش مدعی است که در مقام چهارم جهان اسلام ایستاده است !
به نظر می رسد نگارش این خبر که با هیچکدام از اصول و قواعد فنی خبرنویسی منطبق نیست بیشتر هدف اغنا هیجانی مخاطبین و بزرگ نمایی دارد،چراکه در ابتدای گزارش به هم زیستی دو کلید واژه 500 شرکت و جهان اسلام اشاره شده است که این خود نوعی بزرگ نمایی برای باور پذیری مفاهیم در پاراگراف ها بعدی است .

اما مرور پاراگراف های بعدی گزارش مبین این واقعیت است که در حقیقت بیمه کارآفرین از منظر شاخص (ROA – شاخص اندازه گيري بازده دارائي هادر بین 25 کشور پس از سودان و امارات و کویت در رتبه چهارم ایستاده است .
البته این گزارش اذعان دارد که پژوهش اخير بنکر مبتني بر اطلاعاتي بوده که از سوی بنگاه ها در اختيار اين موسسه قرار گرفته است که نوعی سنجش خود اظهاری است .

اصول طراحی کمپین های روابط عمومی همیشه بر این پایه استوار بوده که اعتبار و اطمینان که دو شرط لازم و کافی برای کسب جایگاه نزد بازار هدف محسوب می شود بر صداقت و شفافیت استوار است .
باید پذیرفت ذهن بالغ مخاطب نهایی قدرت تحلیل مفاهیم واقعی را از مفاهیم پلاستیکی دارد و استفاده از مفاهیم پلاستیکی در کمپین های روابط عمومی تنها به کاهش سهم قلبی مخاطب از بنگاه می انجامد .

در پایان ذکر این پرسش باقی است که نحوه ارزیابی شرکت ها در این سنجش چگونه بوده و چه تعداد بنگاه بیمه ای در این ارزیابی خوداظهاری کرده اند و آیا بررسی ناهمگون شرکت های لیزینگ،سرمایه گذاری و بیمه به واسطه نوع و جایگاه حسابرسی شرکتی در کنار هم موضوعیت دارد و یا خیر ؟پرسش نهایی اینکه آیا بنکر می تواند موسسه معتبری برای ارزیابی های بیمه ای باشد ؟


لازم به اشاره است که در این گزارش آمده است که بيمه کارآفرين را به دليل برخورداري از ضريب بازگشت 21.03 درصدي سرمايه در بين 25 موسسه که بر اساس شاخص ROA موقعيت برتري دارند در مقام چهارم اين جدول معرفي شده است.
به گفته بنکر، پژوهش اخير مبتني بر اطلاعاتي بوده که در اختيار اين موسسه قرار داشته است.
بنکر در مورد علت انتخاب شاخص ROA يادآور شده است که شاخص رتبه بندي بر اساس درصد بازگشت بازده دارائي و سود قبل از کسر ماليات معرفي کننده سودآورترين موسسات مالي است. 
به گفته بنکر شاخص ROAشاخص معتبري است که بانک جهاني نيز بر همين اساس به رتبه بندي 1000 موسسه مالي در سطح جهان ميپردازد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود