امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/19 1394

ایران و جهان - بانک مسکن قصد دارد با پیام "با هم بودن بیشتر" سهم ذهنی خود را نزد مخاطب ارتقا بخشد.

به گزارش ایران و جهان ، تصویر ذهنی این بانک که شاید پیش از اجرای این کمپین بیشتر در حوزه اقتصاد مسکن ترسیم شده بود حالا قرار است با هم آوایی دنیای فناوری سهم بیشتری را در ذهن و شاید قلب مخاطب پیدا کند.

استفاده از رنگ سازمانی بانک مسکن در کنار رنک ها و مفاهیم شادی آور می تواند نویدی بر ارتقا سازمانی این بانک در افزایش سهم سپرده های دیداری و در نهایت توسعه خدمات بانکی باشد، هر چند که این بانک هیچگاه در انتقال پیام این کمپین قصد ندارد از فضای تخصصی خود فاصله بگیرد اما به نظر می رسد در بازتعریف برند بانک مسکن قرار است کوتاه شدن فاصله خدمات بانکی با مخاطب رخ نمایی کند، پیامی که با منشور اخلاقی این بانک هم راستاست.

این کمپین در حالی به صورت همزمان و هم پیام اجرا می شود که چندی پیش نیز سید محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی از خدمات بانکداری بانک مسکن تقدیر به عمل آورده بود.

این بانک در بیلبورد هایش که در چند فاز مختلف به اجرا درآمده عنوان می کند که با خدمات الکترونیک بانک مسکن، وقت بیشتری برای سفر و با هم بودن پیدا خواهیم کرد. اما داستان این کمپین از کجا شروع می شود؟ کمپین تبلیغاتی خدمات الکترونیک بانک مسکن که با تمرکز بر مسیر مسئولیت اجتماعی شکل گرفته است، فضایی را مدنظر قرار دارد که تناسب بسیار زیادی با برند بانک مسکن دارد، به عبارت دیگر بحث مسئولیت اجتماعی در خدمات بانکی به موضوعاتی از قبیل حفاظت از محیط زیست و معضلات اجتماعی چون کاهش ترافیک و ... توجه دارد! اما بیلبورد بانک مسکن از منظر دیگری به این موضوع پرداخته است . ایده این بیلبوردها به این نکته توجه دارد که در فضایی امروزی که استفاده از ابزارهای الکترونیک و مخابراتی به سبک زندگی افراد وارد شده و اینترنت، تلفن همراه، کامپیوتر و ... زندگی ما را تحت تاثیر جدی قرار داده اند از منظر دیگری می توان به مباحث وارد شد. البته در دنیای الکترونیک زندگی ما کامل نیست! و بانک مسکن به عنوان مدافع مفهوم خانه و خانواده (با توجه به تناسب بالای برند و مدل کسب و کار بانک) وارد فضای تبلیغاتی متناسب با این موضوع شده است . کمپین تبلیغاتی خدمات الکترونیک بانک مسکن در سال 94 در چهار فاز (فاز اول: خانواده، فاز دوم: تنهایی، فاز سوم: زندگی کن و فاز چهارم: خدمات الکترونیک) در نظر گرفته شده است و مسیر غالب تبلیغاتی این کمپین، مسیر مسئولیت اجتماعی است و هرچه به فاز چهارم نزدیک تر می شود، اشاره به مسئولیت اجتماعی کمتر و تمرکز بر خدمات الکترونیک افزایش می یابد. بر این اساس در فاز اول و دوم میزان پرداخت به مسئولیت اجتماعی نسبت به بانکداری الکترونیک پررنگ تر بوده و این نسبت در فاز سوم تغییر کرده و در فاز چهارم به بانکداری الکترونیک بیشتر پرداخته می شود. مرحله چهارم، مرحله ای است که هم اکنون در سطح شهر دیده می شود، با اشاره ی مستقیم به خدمات الکترونیک بانک مسکن و حاوی این پیام است که استفاده از اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک و همبانک مسکن راه سریع و آسانی برای انجام امور بانکی و مدیریت بهتر زمان است. این مهم باعث می شود با صرفه جویی در وقت، فرصت های ارتباطات انسانی بیشتری فراهم آید.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود