امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/15 1394

ایران و جهان - بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در حالی مصوبات اخير هيئت‌ مديره بيمه تعاون مبني بر بركناري مدير عامل و انتصاب سرپرست جديد شركت را غيرقانوني خواند که قرار است در جلسه چهارشنبه هفته جاری هیات مدیره بیمه تعاون در این مورد بحث و تبادل نظر صورت گیرد .


به گزارش اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي، معاونت نظارت بيمه مركزي اعلام كرد مصوبات اخير هيئت‌ مديره بيمه تعاون به لحاظ شكلي و محتوايي متتاقض و داراي اشكالات قانوني است و انتصاب سرپرست اين شركت مورد تأييد بيمه مركزي نيست.

در نامه معاونت نظارت بيمه مركزي به رئيس هيئت مديره شركت بيمه تعاون آمده است: انتصاب «سرپرست شركت» مشمول هيچ يك از سمت هاي مذكور در آيين نامه شماره ۹۰ مصوب شوراي عالي بيمه و اساسنامه شركت نبوده و مورد تأييد بيمه مركزي نيست.

در اين نامه تصريح شده است: مسئوليت حسن اجراي تكاليف مؤسسه بيمه با هيأت مديره بوده و هيأت مديره حسب مورد در مقابل مؤسسه بيمه يا اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات و جبران خسارات وارده مسئول است.

بر اساس اين گزارش، بيمه مركزي به هيئت مديره بيمه تعاون تكليف كرده با دعوت از كليه اعضاء و با رعايت تشريفات و مقررات قانوني و الزامات اساسنامه‌اي شركت و آيين‌‌نامه‌هاي مصوب شوراي‌ عالي ‌بيمه در خصوص موضوعات اختلافي شركت تشكيل جلسه داده و تصميم لازم را اتخاذ كند و انتصاب سرپرست كان‌لم‌يكن اعلام گردد.

بيمه مركزي تأكيد كرده است كه با توجه به اينكه اعتبار و حقوق سهامداران و بيمه‌گذارانِ شركت بيمه تعاون در معرض تهديد قرار گرفته است، در صورت عدم اقدام لازم در موعد مقرر و تداوم اختلافات، درخصوص صلاحيت كليه اعضاي هيئت ‌مديره شركت تجديد نظر خواهد كرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود