امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
12/27 1402

مریم کائید - چه شد که بیمه پاسارگاد در رتبه بندی جدید فروش (IMI100) توانست دومین سکوی فروش سال 1401 را به دست آورد و مورد تقدیر رئیس کل بیمه مرکزی قرار گیرد؟

به گزارش رازپول، بیمه پاسارگاد که در تقسیم بندی صنعت بیمه توانسته سهم قابل توجهی از بازار بیمه های زندگی را به دست آورد یکی از نمونه های موفق بخش خصوصی است که اخیرا به اذعان سازمان مدیریت صنعتی نقش تاثیر گذاری در تولید ناخالص ملی دارد.

آمارها نشان می دهد که پاسارگاد با فروش 2 میلیارد و 492 میلیون دلاری خود از سال 1391 تا 1401 سهم قابل قبولی را به عنوان بخش خصوصی در تولید ناخالص داخلی کشور به دست آورده است. لازم به ذکر است که فروش ریالی پاسارگاد در این مدت بالغ بر 19 هزارو 760 میلیارد تومان بوده است و ارقام تولیدی حق بیمه با نرخ تسعیر ارز رسمی هر سال تعدیل شده است.

بر اساس آمار این شرکت بیمه ای به طور متوسط سالانه 226.6 میلیون دلار در 10 سال اخیر حق بیمه تولید کرده است.

به عنوان مثال سهم حق بیمه تولیدی این شرکت در سال 1401 نسبت به 1400 از رشدی برابر 51 درصد برخوردار است.

اما از سوی دیگر همین رشد فروش با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از آن به بیمه های عمر اختصاص دارد و آئین نامه بیمه های زندگی دستورات سخت گیرانه ای را نسبت به سرمایه گذاری منابع حاصل از فروش بیمه های عمر در زمینه های قابل اطمینان دارد، به همین نسبت در بازار سرمایه کشور نیز موثر بوده است تا جایی که سهم بیمه پاسارگاد نیز از جمله سهام مطلوب بازار سرمایه معرفی می شود.

از سوی دیگر هرچند که شرایط اقتصادی سبب کاهش تولید ناخالص داخلی شده اما حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد به عنوان نماینده ای از بخش خصوصی روند افزایشی دارد تا جایی که از سال 1397 حق بیمه با رشد مثبت همراه بوده و در سال 1401 این حق بیمه 5 ده هزارم تولید ناخالص داخلی بوده است. بر اساس آمار سهم حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد نسبت به تولید ناخالص داخلی در سال 1401 در بالاترین حد نسبت به 4 سال اخیر بوده است.

این شرکت در سال 1402 و تا پایان بهمن ماه نیز با ثبت رکورد فروش بیش از 12 هزار میلیارد تومانی رشد قابل توجهی را نسبت به 12 ماهه سال گذشته تجربه کرده و رتبه خود را نیز در صنعت بیمه ارتقا داده است.

 


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود