امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/12 1396

گروه سایبان - بیمه پاسارگاد بدون اینکه افشا کند که از محل کدام منابع در گروه خانوادگی اش ساختمان خرید و فروش کرده ، درآمدحاصل از فروش ساختمان هایش را در سرفصل سود سهام داران نشانده است ! 



به گزارش رازپول، بیمه پاسارگاد که چندی پیش از یک معامله خانوادگی در گروه پاسارگاد بیش از 10 میلیارد تومان سود کاغذی از محل فروش املاک شناسایی کرد، اما ظاهرا هنوز 41میلیارد تومان از این رقم وصول نشده است .

حسابرس شرکت در همین زمینه اذعان دارد که شرکت طي سال مالي مورد رسيدگي با فروش سرمايه گذاري در پروژه هاي نياوران و کوهک به شرکت توسعه انبوه سازي پاسارگاد (شرکت همگروه)، خريداري شده از شرکت مذکور در سال جاري و سنوات مالي قبل، سودي برابر با 479ر108 ميليون ريال شناسايي نموده است. در تاريخ اين گزارش، اقدامات مديريت جهت وصول اسناد دريافتني معوق جمعا به مبلغ 901ر415 ميليون ريال در حال پيگيري بوده است.

بیمه پاسارگاد در سال های اخیر استراتژی خود را در فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری متمرکز کرده است و این پرتفو سهم قابل توجهی در حق بیمه صادره این شرکت دارد . بنابراین افشای این اطلاعات بدون آنکه معلوم شود که این املاک از محل کدام ذخایر خریداری شده ابهاماتی را  ایجاد کرده است چراکه حساب های عمر این شرکت تفکیک نشده و البته حسابرس هم به این موضوع در گزارش خود اشاره ای نکرده است !

بنابراین پرسش مهم و اساسی اینکه بیمه پاسارگاد این دارایی را از محل ذخایر فنی خریداری کرده است یا ذخایر ریاضی؟ با مشخص شدن این موضوع این بحث هم مطرح می شودکه سود فروش این املاک آیا باید در اختیار سهام داران قرار گیرد یا در منافع بیمه های عمر بنشیند؟ و ایا درآمد حاصل از نقل و انتقال این املاک باید ب منافع بیمه گذاران عمر(ذخایر ریاضی) تعلق گیرد و یا به افزایش قدرت سهم بیمه پاسارگاد منتج شود و آیا بیمه گذاران در این فقره ذی مدخل هستند و یا خیر؟

بیمه پاسارگاد چندی پیش اعلام کرد که بیمه پاسارگاد بالغ بر 108.479 میلیون ریال از سود حاصل از فروش املاک در سرفصل سایردرآمدها و هزینه های غیربیمه ای بابت فروش 2 هزار مترمربع فضای اداری،تجاری و مسکونی مربوط به پروژه نیاوران و کوهک به شرکت انبوه سازی پاسارگاد است که طی سه فقره مبایعه نامه صورت گرفته و سود حاصل از آن در سرفصل مذکور نشسته است.بهای تمام شده این املاک 304.422 میلیون ریال بود.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود