امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/7 1392

ایران و جهان – در حالی که لایحه جداسازی وزارت صنعت،معدن،تجارت ‌درآستانه ورود و بررسی درمجلس است، برخی ازنمایندگان به بررسی وتصویب هرچه سریعتر این لایحه اصرارداشته وادغام وکوچک سازی این وزارت خانه را در سال 90 غیرکارشناسی وبا بازخوردی منفی ارزیابی کرده اند.
به گزارش خبرنگار ایران و جهان، محسن بیگلری، عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به اینکه این طرح کاملا بدون کارشناسی و تحقیقات بود،گفت: طرح ادغام وزارت صنعت،معدن،تجارت تاثیرات منفی زیادی داشته است. به عبارت دیگر این وزارت خانه از تلفیق دو وزارت خانه ای که هرکدام دردسرهای مخصوص به خود را داشتند، تشکیل شد.وی افزود :معتقدم نه تنها این وزارت خانه ها نبایدباهم ادغام می شدند؛بلکه باید وزارت خانه صنایع و معادن نیز جداسازی و به دو وزارت خانه صنایع و وزارت خانه معادن تبدیل می شدند.
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه نه تنها این وزارت خانه هاکوچک نشد؛ بلکه بزرگ تر و با وزارت بازرگانی نیز ترکیب شد، خاطر نشان کرد:برای این وزارت خانه بزرگ آقای نعمت زاده که تجربه چندانی در تجارت و بازرگانی نداشت انتخاب شد که البته ایشان درزمینه صنعت صاحب نام است.
بیگلری درمورد وضعیت پس از ادغام این وزارت خانه درشهرستان هاگفت: درشهرستان ها نیز برای مدیرکل های این وزرات خانه عملکرد ادغام بسیار دردسرساز ومشکل آفرین بوده است و در نهایت مردم از این مشکلات آسیب دیدند . 
وی با تاکید بر این که طرح ادغام بسیار زیان بار بود و ازمدافعان جداسازی این طرح خواهم بود، افزود : معتقدم این طرح باعث افزایش قیمت بسیاری از اجناس و دوبرابرشدن قیمت خودرو نیز شد وبسیاری ازمعادن کشور نیزبلاتکلیف باقی ماند.
 به گفته عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس این طرح درمورد بقیه وزارت خانه ها بخصوص مسکن وشهرسازی نیز باید اجرایی شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود