امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/8 1392

ایران و جهان - طرح تفکیک مجدد،وزارت صنعت،معدن وتجارت بابرخوردهای متفاوتی ازسوی نمایندگان روبروشده است.
به گزارش خبرنگار ایران و جهان، نادرقاضی پور،عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بانامناسب خواندن طرح ادغام وزارت صنعت،معدن و تجارت با یکدیگر گفت: بعد از ادغام تمرکز این وزارت خانه بیشتر بر بخش تجارت بوده است و تولید به خصوص بخش معدن موفق نبود.
وی با اشاره به اینکه این وزارت خانه بعد از تفکیک مجدد با استفاده از تجارب قبل و بعد از ادغام مطمئنا عملکرد بهتری خواهدداشت، خاطر نشان کرد: باصرف انر�?ی بیشتر در بخش معادن باید این بخش جایگزین نفت شود چراکه کشورمان ازمعادن خوبی برخوردار است اما متاسفانه عملکردخوبی دربخش معدن مشاهده نشده و فقط 5درصد دراین حوزه فعالیت داشتیم و 95درصد باقی مانده بدون بهره برداری باقی مانده است.
قاضی پور با بیان اینکه امسال مجلس برای اولین بار عوارض معادن را تعیین کرد که با پیگیری درست می توان درآمد معادن را بیشتر و وابستگی رابه نفت کمتر کرد، در خصوص علت ادغام درسال 1390 گفت: علت اصلی ادغام هماهنگی بین تولید با واردات و صادرات بود.برای مثال خوروسازی زیرنظر وزارت صنعت ومعدن ومجوز آن زیرنظر وزارت بازرگانی بود، به همین دلیل صادرات و واردات و تولید با یکدیگر برای هماهنگی بیشترادغام شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه این ادغام برعکس عمل کرد و با ورود ماشین های لوکس به تولید داخلی صدمه واردشد، درپاسخ به پرسشی در خصوص باقی ماندن آقای نعمت زاده درمسند یکی از این وزارت خانه ها گفت: اطلاع دقیقی ندارم. ولی حداقل آهنگ برخورد با آقای نعمت زاده درکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی بیشتر شده است. یعنی درواقع اولین وزیری که احتمالا به باب استیضاح برود ایشان خواهدبود.
به گفته وی علت این موضوع این است،که مردم ایران همیشه خواهان دولتمردانی مدافع حقوق قشرهای آسیب پذیربوده اند؛وقتی وزیری نیامده باخود گرانی همراه دارد؛این موضوع باعث ناراحتی مردم شده وبه نمایندگان خود منتقل و ما نیز برحسب وظیفه پیگیر حقوق مردم خواهیم بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود