امروز: یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
12/21 1392

ایران و جهان - برخي بخش هاي صنايع تجاري كره جنوبي از این پس اجازه از سر گيري تجارت با ايران را خواهند يافت.
 سياست گذاران اين كشور تصميم گرفته اند تا برخي ممنوعيت هاي صادرات به ايران را از روز 17 مارس بردارند.
به گزارش ایران و جهان به نقل از سايت Korean Herald و به گفته وزارت دارايي، كره جنوبی تصمیم دارد تا در پی برخي محدوديت ها حذف شده وحذف تحريم هاي اقتصادي توسط آمريكا براي دوره اي شش ماهه، برای بعضي از بخش هاي خدماتي ،صادرات خود را به ايران از سر بگيرند.
به اعتقاد اين وزارتخانه چهار صنعت ساخت و ساز، ارتباطات راه دور، پزشكي و خدمات مديريتي آن و خودرو از رفع تحريم ها سود مي برند. همچنين به طور خاص، خدمت رساني در اين چهار بخش به ايرانيان احتمالا توسعه خواهد يافت.
بخش هايي مانند كشتي سازي، كشتيراني و تسهيلات در بندرگاه هنوز در حالي مشمول تحريم است كه آمريكا به نظارت بر بخش هاي كسب و كار اصلي ايران با تمركز بر روي صادرات نفت خام اين كشور ادامه مي دهد.
با توجه به اطلاعات دريافتی از وزارت دارايي، جمهوري اسلامي ايران از دولت كره خواسته تا صادرات كالا هاي بشردوستانه شامل محصولات غذايي و پزشكي را توسعه دهد.

در سال گذشته، آمريكا در صدد محروم كردن ايران از ميليارد ها دلار پول با كاهش حجم معاملاتي بوده كه تحريم هاي موجود را دور مي زدند.
واشنگتن با وارد كردن نام شركت هاي پيشگام در دور زدن تحريم ها به فهرست سياه خود شبكه اي بزرگ به عنوان معياري پيشرفته به منظور محدود كردن برنامه هسته اي ايران را به وجود آورده است.

به گفته تحليلگران كره اي، نظارت آمريكا بر نحوه اجراي تحريم ها در جولاي 2013 باعث شد تا بيش از 2000 شركت كوچك و متوسط رنج كاهش صادرات به ايران را به دوش بكشند.
به گفته وزارت اقتصاد دانش محور، ايران بيش از 2500 شريك تجاري كوچك و متوسط در كره دارد.

بيش از 600 شركت از اين 2500 كمپاني كوچك و متوسط فراتر از نيمي از صادرات خود را مرهون ايران بوده يا براي صادرات محصولات خود وابسته به ايران هستند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود