امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/26 1394

ایران و جهان - مشاور مديرعامل شركت بيمه پموشچ و معاون سنديكاي بيمه گران فدراسيون روسيه با همراهي نماينده رسمي اتاق بازرگاني و صنايع و همچنين مشاور رسمي نماينده افتخاري اتاق بازرگاني و صنايع فدراسيون روسيه با معاون اتكايي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل بيمه مركزي، مينا صديق نوحي با اشاره به سوابق تعاملات ايران و روسيه در خصوص مباحث بيمه اي به بررسي چشم انداز آتي تعاملات و همكاري هاي دوسويه در حوزه اتكايي پرداخت.
نوحي در خصوص وضعيت صنعت بيمه كشور اظهار داشت: شركت هاي بيمه با تدبير و دورانديشي به تدريج نتايج خوبي را كسب كردند و در سال اول پس از تحريم، حق بيمه بازار كشور ۴۶ درصد رشد داشته و تعداد بيمه نامه هاي صادر شده به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.

معاون بيمه هاي اتكايي بر نظارت سخت گيرانه بيمه مركزي در هر دو دوره نظارت تعرفه اي و آزادسازي تعرفه ها تاكيد كرد و گفت: وضعيت نظارت بر شركت هاي بيمه در كشور ما در قياس با نهاد ناظر روسيه، جدي تر است و در اين خصوص توفيق زيادي كسب كرده ايم.

نوحي با اشاره به اين مطلب كه براي بازار بيمه كشور در سال هاي بعد نيز سير صعودي پيش بيني مي شود، افزود: امكان از سرگيري همكاري هاي دو جانبه در عرصه اتكايي وجود دارد اما پيش از آن بازار روسيه بايد به طور جامع مورد تحليل و بررسي قرار گيرد.
در اين ديدار نمايندگان روسي نيز ضمن اظهار تمايل نسبت به همكاري، در خصوص زمينه سازي روابط في مابين را نه فقط در سطح چند موسسه و نهاد ناظر، بلكه در سطح بازار دو كشور مذاكره كرده و با توجه به پيشينه همكاري هاي دو كشور، در خصوص تحكيم روابط موثر ابراز اميدواري كردند.

الكسي رازووايو - مشاور مديرعامل شركت بيمه پموشچ و معاون سنديكاي بيمه گران فدراسيون روسيه - در اين ديدار با برشمردن برخي از مشتركات بيمه اي ميان دو كشور روسيه و ايران، گفت: در دوره كنوني كه خصوصي سازي بر فعاليت هاي بيمه اي در ايران حاكم است، مي توان به تداوم و تقويت روابط دوطرف اميدوار بود.
وي تاكيد كرد: بازار روسيه ناگزير به يافتن ظرفيت هاي جديد در خارج از بازار خود است؛ ضمن اينكه بازار ايران براي روسيه همچنان ناشناخته است.
وي افزود: از سوي ديگر، به رغم محدوديت هاي موجود، ظرفيت هايي از قبيل انواع ساخت و ساز، مهندسي، باربري و حمل كالا، حمل و نقل فرآورده هاي نفتي در بازار ايران وجود دارد كه براي سرمايه گذاران خارجي از جذابيت خاصي برخوردار است.
در پايان اين ملاقات مقامات بيمه اي روسيه، ضمن تقدير از اقدامات بيمه مركزي، بهره مندي از تجربيات و دانش اهالي حرفه اي صنعت بيمه در ايران را امري بسيار مغتنم و ضروري دانستند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود