امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
09/23 1392

ایران و جهان - یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص انتصاب بازنشسته ها در گمرک اعلام کرد که دولت  طبق قانون خدمات کشوری حق استفاده از بازنشسته ها را در دولت ندارد، مگر اینکه در موارد خاص در هیات دولت به تصویب برسد.
موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه هیات دولت تاکنون به حدود 35 نفر از بازنشستگان اجازه فعالیت در سطوح عالی مدیریتی داده است، گفت: غالب این افراد استاندار هستند.
وی در خصوص طرح دو فوریتی ممنوعیت کامل استفاده از نیروهای بازنشسته تصریح کرد: مجلس کلیات این طرح را برای ممنوعیت مطلق استفاده از نیروهای بازنشسته تصویب کرد ولی در زمان بررسی جزییات، برخی اجازه ندادند، تصویب شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: درخواست دولت با همکاری برخی همکاران مجلسی اجازه نداد جزییات این طرح به تصویب برسد که نمایندگان به شدت از این مسئله ناراحت شدند.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس با این استدلال که باید دو سوم نمایندگان موافق این طرح باشند، اجازه نداد این طرح به تصویب برسد، خاطر نشان کرد: این خواسته دولت بود که اجازه ندهند این طرح به تصویب برسد.
ثروتی گفت: متاسفانه دلیل اصلی اینکه دولت بر استفاده از نیروهای بازنشسته اصرار دارد، این است که غالب وزرا و مدیران عالی دولت مسن هستند و تمایل دارند از دوستان خود استفاده کنند که غالبا آنان نیز مسن هستند.
وی در خصوص گمرک نیز افزود: به طور مثال خود «کرباسیان» نیز بازنشسته است که به همین مسئله دلیل روشنی بر استفاده فزاینده از نیروهای بازنشسته در گمرک است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود