امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
06/4 1396

گروه بازار پول - بررسی پرونده تسهیلاتی بانک صادرات در 6 نقطه فارس، جهارمحال بختیاری، مرکزی،خوزستان، بوشهرو اردبیل نشان می دهد که این بانک در مناطق 6730 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است .


به گزارش رازپول، عملکرد ١٥ماهه بانک صادرات ایران در راستای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی از جمله اشتغالزایی، حمایت از تولید و محرومیت زدایی در استان فارس، نشان می دهد که مانده تسهیلات پرداخت شده در این بخش ها  به مرز ٤هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال رسیده است.

اهداف و برنامه های اجرا شده در مسیر تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و حمایت از بنگاه های تولیدی و افزایش اشتغال در استان فارس با توجه به لزوم حمایت فراگیر از همه بخش های تولیدی، خدماتی و عام المنفعه ترسیم شده است .

در این راستا طی ١٥ ماه منتهی به پایان خرداد ماه امسال، بانک صادرات ایران در استان فارس بیش از ٤ هزار و ٣٩٧ میلیارد ریال در راستای برنامه های مورد اشاره تسهیلات پرداخت کرده است.

بنابراین گزارش از مجموع رقم مورد اشاره بیش از ٩٩٥ میلیارد ریال برای رونق تولید به صورت سرمایه در گردش به شرکتها و بنگاه های تولیدی پرداخت شده است.

رقم اعطای وام قرض الحسنه ازدواج در این میان به عنوان بخش قابل توجهی از خدمات حمایتی بانک صادرات ایران در استان فارس، از هزار و ٢٩٨ میلیارد ریال فراتر رفته است و نیز از مجموع تسهیلات مورد اشاره، بیش از هزار و ٥١٢ میلیارد ریال به تسهیلات مسکن بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران تخصیص یافته است.

این گزارش می افزاید: اعطای وام اشتغالزایی به معرفی شدگان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با بیش از ٩٠ میلیارد ریال، پرداخت وام به معرفی شدگان بهزیستی با اعتباری بالغ بر ٧ میلیارد ریال، پرداخت وام برای نوسازی مسکن روستایی با بیش از ٤٧٣ میلیارد ریال و اعطای وام برای حمایت از زندانیان معسر و نیازمند با پرداخت بیش از ١٨ میلیارد ریال همراه بوده است.


تجلیل از کارنامه 626 میلیارد ریالی بانک صادرات در چهارمحال و بختیاری

پرداخت 593 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف اقتصاد مقاومتی و اعطای 33 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان چهارمحال و بختیاری، بانک صادرات را به دریافت لوح سپاس از استاندار این استان نایل کرد.

 لوح تقدیر استانداری استان چهارمحال و بختیاری به پاس مساعدت در ایجاد اشتغال پایدار، اعطای تسهیلات در جهت محرومیت زدایی و تکریم ارباب رجوع توسط قاسم سلیمانی استاندار این استان به امین ترابی، مدیریت شعب این استان اهداء شد.


تلاش مضاعف مجموعه بانک صادرات در استان چهارمحال و بختیاری طی مدت 16 ماهه اخیر در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی موجبات تسهیل شرایط فعالیت بنگاه های اقتصادی موجود به صورت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین پرداخت تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی جدید را فراهم کرده است.

این گزارش به استناد آمار تسهیلات پرداختی در این استان، بیانگر تامین اعتبار بیش از 593 میلیارد ریالی تسهیلات در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی و در عین حال ایجاد مشاغل خانگی و پرداخت بیش از 33 میلیارد ریال در بخش های نوسازی و بهسازی مناطق محروم روستایی بوده است.


تامین اعتبار 593 میلیارد ریالی در بخش های اقتصاد مقاومتی موجب تثبیت  ایجاد 798 شغل در قالب 60 طرح بوده است. در این راستا کارنامه فعالیت 16 ماهه بانک صادرات در استان چهارمحال و بختیاری با تخصیص بیش از 33 میلیارد ریال در طرح ویژه نوسازی و بهسازی بنیاد مسکن مناطق محروم روستایی توانست 181 فقره  تسهیلات را در اختیار واجدین شرایط قرار دهد.


با تأمین اعتبار ٤٥٠٧ فقره تسهیلات طی ١٥ ماه صورت گرفت؛

پرداخت ٥٤٠ میلیارد ریال تسهیلات بانک صادرات در استان اردبیل

بانک صادرات ایران در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش های تولید و اشتغال، امور زیر بنایی و عمرانی، عام المنفعه و فرهنگی طی ١٥ ماه منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری در استان اردبیل با اختصاص بیش از ٥٤٠ میلیارد ریال به ٤٥٠٧ متقاضی، تسهیلات پرداخت کرده است.

همچنین از ابتدای سال ٩٥ تا پایان خرداد ماه سال جاری در این استان، بخش های مختلف جامعه از تسهیلات بانک صادرات ایران بهره مند شده اند که عمدتاً با هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت صورت گرفته است. بنابراین گزارش بانک صادرات ایران طی مدت مورد اشاره با تخصیص بیش از٥٧ میلیارد ریال، امکان اشتغال به کار ٨٨١ نفر از معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سایر متقاضیان مشاغل خانگی را فراهم آورده است و نیز طی ١٥ ماه مورد اشاره در این استان، جهت رفع نیازهای عمومی و فردی جامعه، ٥٩١ فقره تسهیلات در قالب عقد مرابحه پرداخت شده است.

این گزارش می افزاید: بنا به ضرورت فعال سازی ظرفیت بنگاه های کوچک و متوسط و نیز حمایت از تولید و اشتغال، موجب پرداخت ١٤ فقره تسهیلات در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی استان شده است.

کمک به آزادی زندانیان نیازمند با ٧ فقره تسهیلات خرید و ساخت مسکن ویژه خانواده معظم شهدا و جانبازان با پرداخت ١١٥ فقره تسهیلات و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با ٦٢٧ فقره تسهیلات از جمله پرداخت های بانک صادرات ایران در استان اردبیل بوده است. همچنین اعطای ٢٢٧٢ وام ازدواج و تهیه جهیزیه، اتمام پروژه کتابخانه باقر العلوم (ع) در روستای شام اسبی اردبیل در سال ٩٥ و هدیه بیش از یک میلیارد ریالی کارکنان بانک صادرات در استان اردبیل برای همدردی با سیل زدگان آذربایجان شرقی، مدافعان حرم، زندانیان و محکومان به پرداخت دیه را نیز باید به کارنامه بانک صادرات در این استان افزود.


طی ١٥ ماه برای اشتغال مستقیم ٨٠٠ نفر صورت گرفت؛

تسهیلات ٣٦٠ میلیارد ریالی بانک صادرات در استان بوشهر

بانک صادرات ایران هم راستا با برنامه های تدوین شده دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی، توجه به ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته، حمایت از مشاغل خانگی، کمک به معرفی شدگان ارگان های حمایتی کشور و فعالیت های فرهنگی و عام المنفعه با تامین اعتباری نزدیک به ٣٦٠  میلیارد ریال در استان بوشهر شرایط اشتغال ٨٠٠ نفر را فراهم کرده است.

 طی ١٥ ماه منتهی به پایان خرداد ماه امسال، بخش های مختلف صنعتی و تولیدی، قشرهای مختلف مردمی و مراکز فرهنگی استان بوشهر از تسهیلات بانک صادرات ایران برخوردار شده اند. بنابراین گزارش اعطای این تسهیلات در بخش های مختلف موجب ایجاد ٨٠٠ شغل مستقیم در استان بوشهر شده است.

شایان ذکر است تلاش برای برخورداری اکثریت مردم از تسهیلات بانک صادرات در این استان به گونه ای بوده که اغلب شهرستان های این استان از جمله بوشهر، دشتستان، دیر، دشتی، تنگستان، جم، دیلم، کنگان و گناوه مورد توجه قرار گرفته تا هدف گذاری تسهیلات پرداخت شده موجب تقویت زیر ساخت های مشاغل خانگی نیز بشود. بنابراین گزارش علاوه بر اشتغالزایی خانگی در این استان، چندین شرکت تولیدی و موسسه فرهنگی نیز ضمن برخورداری از تسهیلات حمایتی بانک صادرات نزدیک به ٥٠٠ شغل مستقیم جدید ایجاد کرده اند.


با اعتبار ٨١ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران؛

اشتغال ٤٦٦ نفر در استان خوزستان تحقق یافت

بانک صادرات ایران در استان خوزستان با تأمین اعتبار ٨١ میلیارد ریالی ١٠ طرح، زمینه اشتغال ٤٦٦ نفر را فراهم آورد.

گفتنی است تلاش برای تأمین اعتبار طرح های تولیدی و اشتغالزا در راستای جامه عمل پوشاندن به برنامه های مدون اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار تولید و  اشتغال در این بانک ادامه دارد.

بنابراین گزارش طی ١٥ ماهه منتهی به پایان خرداد ماه امسال بانک صادرات ایران با تأمین اعتبار بیش از ٨١ میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهواز، ایذه، شوش، اندیمشک، دزفول، آبادان و دشت آزادگان شرایط ایجاد ١٢٤ شغل پایدار را به صورت مستقیم و امکان اشتغالزایی غیر مستقیم٣٤٢نفر را فراهم آورده است که در اجرا و راه اندازی ١٠ طرح اشتغالزایی در مجموع ٤٦٦ نفر از ابتدای سال ٩٥ تا پایان خردادماه سال جاری با اعتبارات تأمین شده، مشغول به کار شده اند.


پرداخت ٧٣١ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان استان مرکزی

فقیهی سرپرست بانک صادرات استان مرکزی از پرداخت ٧٣١ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، سید جمال فقیهی در نشست بررسی طرح های اشتغالزایی اظهار کرد: در راستای سیاست های حمایتی دولت از طرح های  اشتغالزایی تاکنون ٧٣١ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ٥٦٠ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه طرحهای اشتغالزایی کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، ١٢/٣ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ٩٤ فقره تسهیلات و به طرح های اشتغالزایی سازمان بهزیستی نیز معادل ٢ میلیارد ریال به ١٥ متقاضی پرداخت شده است.

سرپرست بانک صادرات استان مرکزی ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی نیز ١٢١ فقره تسهیلات به مبلغ ٢٢/٢ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فقیهی از پرداخت ٥٨٠ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و گفت این تسهیلات نیز در قالب ٢٨ فقره تسهیلات به صاحبان صنایع پرداخت شده است.

وی پرداخت ١٥/٥ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ١٤٢ نفر متقاضی و ٩٩ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن اقشار ویژه به ١٦٠ نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود