امروز: پنج شنبه، 27 اردیبهشت 1403
08/18 1392

مریم کائید - مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به تبرئه شدن بانک توسعه  صادرات در داگاه بدوی اتحادیه اروپا در خصوص پرداخت غرامت به خبرنگار ایران و جهان گفت که منتظر رای دادگاه تجدید نظر هستیم.
بهمن وکیلی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایران و جهان در خصوص نقش بانک ها در بهبود فضای کسب و کار گفت : فضای کسب و کار و شاخص های موثر در بهبود این حیطه شامل مقوله های متعددی است تا به شکلی درست و منطقی هدایت شود و فعالیت کند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات بحث بانک ها و نقش آنها در تامین منابع مالی تولیدکنندگان و کارآفرینان را در این فضا غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: اگر منابع مالی را به صورت درست و منطقی برای کارآفرینان تامین کنیم یکی از بال های بهبود فضای کسب و کار به صورت درست هدایت خواهد شد.به گفته وی در این فضا بی شک عوامل دیگری نیز تاثیر گذار است اما نقش تامین مالی برای فعالیت های مولد که بانک ها ابزاری در این زمینه به شمار می روند قابل توجه است.
وی در پاسخ به این که بانک توسعه صادرات چه حجم تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان در 6 ماهه ابتدای سال قرار داد، افزود: بانک توسعه صادرات و سایر بانک ها در وضعیت فعلی از محل منابع قبلی در زمینه اعطای تسهیلات عمل کردند و منابعی به بانک ها اضافه نشده است .
 به گفته وی بحث افزایش سرمایه بانک ها از محل آورده سهامداران یا موارد در این شرایط ضروری است . بحث ورود منابع از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی نیز در این خصوص می تواند راه گشا باشد.
وکیلی با اشاره به اینکه وضعیت بانک نسبت به سال گذشته تغییری ندارد و فعالیت های بانک مانند روال سال گذشته دنبال می شود،خاطر نشان کرد: فعالیت بانک با منابع گذشته گردش دارد و منابعی به بانک افزوده نشده است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به گشایشاتی که در حوزه سیاسی در وضعیت بین المللی کشور ایجاد شده در مروادات خارجی بانک تاثیر داشته است گفت : فضا و شرایط مساعد است اما هنوز تحریم ها پابرجاست و تغییری در روند فعالیت های بین المللی ایجاد نشده است .همان طور که می دانید بانک ملت نیز که توسط دادگاه رای براعت گرفت اما در فضای تحریم ها همچنان مانند سایر بانک ها گرفتار است .
وی در خصوص شکایت بانک توسعه صادرات در خصوص تحریم ها خاطر نشان کرد: بانک توسعه صادرات نیز در دادگاه تبرئه شد.
وکیلی در پاسخ به این پرسش که چه میزان غرامت باید دریافت کنید گفت :هنوز غرامتی درخواست نکرده ایم واثبات فقط بحث بی گناهی بانک دنبال شد و در دادگاه بدوی نیز این مسئله به اثبات رسید.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات با اشاره به این که پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر می توان غرامت ها را پیگیری کرد ،افزود: پس از 70 روز زمان دادگاه تجدید نظر می توان سایر مباحث را پیگیری کرد.
17 آبان 1392

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود