امروز: شنبه، 8 اردیبهشت 1403
12/12 1392

ایران و جهان - مدیران بانک مرکزی در حالی از انتشار ایران چک های 1 میلیون ریالی  از نیمه دوم اسفندماه خبر می دهند که چاپ این چک ها در دوران مظاهری صورت گرفته است.

به گزارش ایران و جهان ،بهزاد قیاسوند مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی می گوید: براساس ایرادات مراجع نظارتی در سال1389بانک مرکزی موظف شد ایران چک‌های 1 میلیون ریالی را در ایستگاه آخر ممهور ، پشت نویسی و ابطال کند. هدف این بخشنامه از رده خارج کردن این ایران چک‌ها نبود اما متاسفانه بدلیل عدم استقبال مردم، این ایران چک ها از رده خارج شدند.بر این اساس بانک مرکزی مقرر دارد که ایران چک های دورانمظاهری را به جریان اندازد .
این در حالی است که پیش از بهمنی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کرده بود در صورتی که بانک مرکزی قصد انتشار چک پول های 100 هزار تومانی را داشته باشد این چک ها در بانک مرکزی چاپ شده و آماده است .

با این وجود مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی ضمن تاکید بر این مطلب که‌ طبق قانون در سال‌های 1391و 1392 بانک مرکزی اختیار انتشار چک پول‌های 1 میلیون ریالی ،زیر نظر هیئت نظارت اندوخته اسکناس را دارد، خاطرنشان می کند: بر این اساس و در صورت نیاز و تقاضای سیستم بانکی، در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری چک پول‌های 1 میلیون ریالی وارد بازار خواهد شد و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که کار انتشار، توزیع و امحای اسکناس ها یک فعالیت مستمر و دایمی است و به برهه خاصی از سال اختصاص ندارد، تاکید کرد: با توجه به افزایش تقاضا و نیاز مردم به اسکناس نو در پایان سال، شعب منتخبی از بانک ها اقدام به توزیع اسکناس های نو می نمایند و اوایل هفته آینده با همکاری روابط عمومی بانک مرکزی ، بانک های عامل و شعب منتخب آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص مبلغ ریالی اسکناس نو در اسفند ماه گفت: برای شب عید 4 تا 5 هزار میلیارد ریال اسکناس نو جهت توزیع در ایام پایانی سال در اختیار بانک‌های عامل قرار خواهد گرفت.

چک پول های 100 هزار تومانی در حالی منتشر می شود که پیش از این چک پول های بدون پشتوانه جمع آوری شده بود و بازنشر مجدد چک پول ها در پی افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی صورت می گیرد .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود