امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
11/27 1393

ایران و جهان - بانک مرکزی امسال نیز همانند سالهای گذشته در ماههای پایانی سال  با تبلیغات وسیع و رسانه ای کردن موضوع مردم را جهت دریافت اسکناس نو به سمت بانکها گسیل داشته است.

بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، بانک‌های پاسارگاد، صادرات، ملت، اقتصادنوین، ملی، کارآفرین و پست بانک اسکناس نو توزیع می‌کنند..
 بر اساس اعلامیه فوق شعب منتخب بانک‌های مذکور از روز شنبه بیست و سوم تا روز چهارشنبه بیست و هفتم اسفندماه به عنوان بانک‌های عامل، موظف به توزیع اسکناس نو هستند و از هر نوع اسکناس، يکصد برگ در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد.

آقای قیاسوند مدیر کل نشر و ریالی بانک مرکزی ضمن وعده افزایش بانک ها و شعب توزیع کننده پول نو اعلام کرد علاوه بر اسکناس های 5 و 10 هزار تومانی و ایران چک 50 هزار تومانی ؛ اسکناس های یک و دو هزار تومانی نیز برای رسم عیدی دادن برای توزیع به بانک ها داده شده است.

این در حالی است که اشخاصی که جهت دریافت اسکناس نو به بانکها مراجعه می کنند موفق به دریافت آن نمی گردند و ظاهرا پول نو به میزان کافی در اختیار این بانک ها قرار نگرفته است .
اطلاعات واصله از شهرستان ها نشان می دهد بر خلاف ادعای بانک مرکزی اسکناس زیادی در اختیار بانکها جهت توزیع قرار نگرفته است ، این در حالی است که در دکه دلالان حیابان فردوسی و چهار راه استانبول اسکناس نو به وفور یافت می گردد.

انواع اسکناس با نرخهایی بسیار بیشتر و گاهاً چند برابر مبلغ اسمی در این بازار مکاره به فروش می رسد.
مردم از خود می پرسند در حالی که وظیفه چاپ اسکناس انحصاراً بر عهده بانک مرکزی بوده و بانکهای عامل نیز اسکناس چندانی برای توزیع بین مردم ندارند ، اسکناس دلالان از کدام محل تامین می گردد.
با عنایت به موارد فوق لزوم نظارت بانک مرکزی بیش از پیش اشکار می گردد.

امیر حسین عباسی

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود