امروز: شنبه، 15 اردیبهشت 1403
01/7 1393

ایران و جهان - یازدهمین بانک خصوصی کشور با 604 شعبه در سراسر کشور دارای 6 هزارو 480میلیارد ریال تعهد بابت تسهیلات دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایران و جهان نگاهی به ارقام عمده دارایی و بدهی این بانک نشان می دهد که یازدهمین بانک خصوصی کشور با 604 شعبه در سراسر کشور که 96 شعبه آن در تهران و 503 شعبه در شهرستان ها و البته 5 شعبه در مناطق آزاد و وی�?ه اقتصادی است دارای 42 باجه فعال نیز هست که از این تعداد 3باجه در تهران و 37 باجه در شهرستان و 2 باجه نیز در مناطق آزاد نیز هست .

در یازدهمین بانک خصوصی 3هزارو 702 نفر در صف و یک هزارو 397 نفر در ستاد مشغول به فعالیت هستند که بیش از 3 هزار نفر از مجموع این کارکنان دارای مدرک تحصیلی کاردانی و پایین تر هستند.
آمارهای رسمی نشان می دهد که بانک انصار تا پایان بهمن 1392 دارای 18 هزارو 424 میلیارد ریال سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است . همچنین آمارها نشان می دهد که این بانک دارای بیش از 16 هزارمیلیارد ریال سپرده سرمایه گذاری نزد بانک مرکزی ، بانکها و مؤسسات اعتباری است. تسهیلات اعطایی این بانک به اشخاص تا پایان بهمن سال گذشته با 99 هزارو 172 میلیارد ریال رسیده که در این مقطه بیش از 104 هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات به بخش دولتی و غیردولتی اعطا شده است .

آمار مطالبات معوق بانک انصار نشان می دهد که این بانک قریب به 3 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق،سررسید گذشته و مشکوک الوصول دارد. بنابر بررسی ها مطالبات معوق این بانک در پایان دی ماه نیز بالغ بر 3 هزارو 130 میلیارد ریال و در آذر ماه همین سال به 3 هزارو 22 میلیارد ریال می رسد.این مطالبات از مهر ماه بیش از 3 هزار میلیارد ریال بوده است . این مطالبات در ماه های تیر ،مرداد و شهریور به کمتر از 3 هزار میلیارد ریال رسیده آما تا پیش از این ماه ها به بالای 3 هزار میلیارد ریال صعود کرده است .سپرده های اشخاص این بانک تا پایان بهمن سال گذشته به بیش از 136 هزار میلیارد ریال رسیده است . جمع تعهدات بانک نیز در مدت مذکور به بیش از 154 هزار میلیارد ریال رسیده است .تعهدات بانک بابت ضمانت نامه های صادره نیز یه بیش از 135 هزار میلیارد ریال رسیده است .سایر تعهدات بانک نیز به بیش از 18 هزار میلیارد ریال بالغ می شود.

لازم به ذکر است پس از موافقت ضمنی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تأسیس بانک انصار دراوایل سال 1388 ، هیأت موسس بانک نسبت به تهیه برنامه های عملیاتی و چارچوب راهبردی کار بانک اقدام کرد . در این راستا طرح اساسنامه بانک نیز به بانک مرکزی ارائه شد. اساسنامه پیشنهادی در تاریخ سی و یکم/شهریور/1388 در یک هزار و صد و دومین جلسه شورای عالی پول و اعتبار مطرح شد و به تصویب رسید.پس از تصویب اساسنامه در شورای مذکور ، هماهنگی لازم با بانک مرکزی به مدت 3 ماه جریان یافت و نهایتاً در تاریخ دهم/اردیبهشت/1388 نامه موافقت اصولی بانک مرکزی خطاب به هیأت موسس و سازمان بورس و اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری صادر شد.

بانک انصار در تاریخ سوم/آبان/1389 با شماره 374528 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید و شخصیت حقوقی آن شکل گرفت و نهایتاً با نامه شماره 59204 تاریخ بیستم/خرداد/1389 بانک مرکزی بعنوان یازدهمین بانک خصوصی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
مریم کائید

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود