امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
03/2 1393

ایران و جهان – مهاجرین سوئد در سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد کرون (دو و نیم  میلیارد دلار) پول به کشورهای موطن خود ارسال کردند. عراقی ها، لهستانی ها و ایرانیان به ترتیب رتبه های اول تا سوم ارسال پول به کشورشان را در میان مهاجرتباران سوئد به خود اختصاص داده اند.

آمار فوق ار سوی موسسه «ریا فاینانشیال سرویس» منتشر شده و در روزنامه «د ان» چاپ استکهلم منعکس شده است.
بر اساس آمار منتشر شده، مهاجرن سوئد تنها در سال گذشته مبلغ ۱۷،۶ میلیارد کرون (معادل دو نیم میلیارد دلار آمریکا) به کشورهای خود، و عموما به بستگانشان، ارسال کرده اند. این رقم هم طراز با نیمی از بودجه کمکهای انسان دوستانه سوئد به کشورهای فقیر جهان است.
«توربیورن سانداهل» مدیر بخش اروپای شمالی موسسه «ریا فاینانشیال سرویس» به روزنامه دی ان می گوید: مبلغ هر تراکنش حدود ۳۲۰۰ کرون است و معمولا یک بار در ماه ارسال می شود.

روزنامه « دی ان» می نویسد اهمیت اقتصادی پولهایی که مهاجرین از دنیای غرب به کشورهای خود ارسال می کنند امری شناخته شده است و در مورد برخی کشورها مانند فیلیپین و یمن بیش از چند درصد از تولید ناخالص ملی این کشورها را تشکیل می دهد.ایرانیان با ۷۸۴ میلیون کرون در رتبه سوم ارسال پول به کشورشان کشوری که سال گذشته (۲۰۱۳) پذیرای بیشترین پول ارسال شده توسط مهاجرین مقیم سوئد با ۱،۵ میلیارد کرون کشور عراق بوده است. لهستانی های مقیم سوئد با ارسال ۹۰۰ میلیون کرون پول به کشور موطنشان در رتبه دوم و مهاجران ایرانی مقیم سوئد با ارسال ۷۸۴ میلیون کرون (معادل ۱۱۲ میلیون دلار) به ایران در طی سال ۲۰۱۳ رتبه سوم ارسال پول را در میان مهاجرین این کشور به خود اختصاص داده اند.


بر اساس همین آمار، مهاجرین ترک تبار با ارسال ۷۲۷ میلیون کرون پول به ترکیه و مهاجرین بوسنی تبار با ارسال ۶۷۶ میلیون کرون پول به بوسنی به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم ارسال پول به کشورهایشان در طی سال ۲۰۱۳ قرار داشته اند.

بیشترین مبالغ از سه کلان شهر سوئد یعنی استکهلم، گوتنبرگ و مالمو ارسال شده است. دو سوم تراکنش های صورت گرفته از این سه شهر بوده است.

مهاجرین مقیم سوئد تنها در طی سال ۲۰۱۳ جمعا مبلغ ۱۷،۶ میلیارد کرون (معادل دو و نیم میلیارد دلار) پول از سوئد به کشورهای موطن خود ارسال کرده اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود