امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
03/19 1393

ایران و جهان - علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه به  همراه غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعضای اتاق بازرگانی دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، صبحانه کاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای اتاق بازرگانی با هدف بررسی چالش ها و مشکلات پیش روی اقتصاد فرهنگ و هنر در بخش های مختلف برگزار گردید.
وزیر ارشاد در این جلسه گفت: مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره می باشد.
ایشان افزود: تلاش ما در جهت ارتقای اقتصاد فرهنگ و هنر است و در این خصوص جلساتی با شورای بانک های خصوصی برگزار کردیم و امیدواریم به تدریج بانک ها وارد حوزه های فرهنگی شوند.
ایشان افزود: توسعه فرهنگی منجر به توسعه اقتصادی می گردد و توجه به اعتلای اقتصاد فرهنگ و هنر به صدور پیام انقلاب در عرصه جهانی کمک خواهد کرد.


دکتر جنتی با اشاره به فعالیت های رو به رشد صندوق اعتباری هنر در دولت یازدهم افزود: تلاش شده است با انتخاب هیات امنا، هیات مدیره و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بر مبنای شخصیت های اقتصادی، فعالیت این صندوق در جهت حل مشکلات جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کشور گسترش یابد.
جنتی با یادآوری تلاش های این وزارتخانه برای تسهیل در اعطای مجوز به فعالیت های فرهنگی تصریح کرد در گذشته مجوز تاسیس موسسات فرهنگی گاهی بیش از یک سال زمان می برد اما امروز این زمان به 30 تا 40 روز کاهش یافته است.
«غلامحسين شافعي» رئيس اتاق ايران ضمن تقدیر از فعالیت های صندوق اعتباری هنر در این دوره در جهت رونق بخشی و توجه به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر، همكاري اتاق ايران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را فرصت مغتنمي براي قرار گرفتن تشكل‌هاي مربوطه با فعالان حوزه فرهنگي و هنري در كنار هم ارزيابي كرد.


در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین اتاق ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضاء رسید و غلامرضا خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت ارشاد معرفی گردید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود