امروز: جمعه، 14 اردیبهشت 1403
05/21 1393

ایران و جهان – بانک سینا با مشتریان بدهکار وارد فاز مذاکره شده است .

به گزارش ایران و جهان ، روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی از تشکیل کمیته ای در تک تک بانک‌ها به منظور طبقه بندی پرونده های مطالباتی و علت یابی آنها خبرداد و اعلام کرد که اخیرا هم ریاست قوه قضائیه دستور تشکیل یک مجتمع تخصصی را داده اند که می تواند به وصول مطالبات نظام بانکی سرعت بدهد.

در همین زمینه ایران و جهان گفت و گویی را با کوروش پرویزیان،مدیرعامل بانک سینا انجام داد و از وی پرسید که در این راستا در بانک سینا چه اقداماتی صورت گرفته است .
وی در پاسخ به پرسش فوق با بیان اینکه بانک ها به عنوان تشکیلات اقتصادی باید نسبت به رعایت بهداشت اعتباری،اعتبار دهی و مکانیزم های این بخش دقت لازم را همواره داشته باشند عنوان کرد که بنگاه های اقتصادی موظفند به صورت اقتصادی اداره شوند و مجوز بانک مرکزی به بانک نیز الزام در زمینه اداره اقتصادی بنگاه است .

پرویزیان با بیان اینکه در این راستا اقدامات مناسبی در بانک سینا صورت گرفته افزود که جلساتی با مشتریان بدهکار برگزار شده که بابررسی محدودیت های تجاری این مشتریان تفاهم هایی انجام شده است .

مدیرعامل بانک سینا در پاسخ به این پرسش که تعداد مشتریان بدهکار دانه درشت بانک چقدر است، خاطر نشان کرد :دانه درشت در بانک سینا به اندازه تعداد انگشتان دست نیست.
وی افزود که مشتریان این بانک عمدتا مشتریان خرد هستند و البته پراکندگی مطالبات در استان ها و شهرها مختلف است .

شایان ذکر است که مطالبات معوق و سررسید گذشته و مشکوک الوصول بانک در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین 19 درصد رشد داشته است .

عضو سابق شورای پول و اعتبار در پاسخ به پرسش دیگر ایران و جهان در خصوص ارزیابی از بسته اقتصادی دولت عنوان کرد که این بسته سبب انسجام در حوزه های مختلف سیاست گذاری اقتصادی می شود.به گفته وی این بسته زمینه اقدامات کوتاه مدت و فراهم آوری زیر ساخت فعالیت های میان مدت و بلند مدت اقتصادی را فراهم می کند.

وی به همراهی نظام بانکی با بانک مرکزی در جریان نرخ سود سپرده های بانکی و نقش موسسات غیر مجاز در برهم زدن آرامش بازار پولی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه انتظار می رود این موسسات در گام اول در زمینه هماهنگی با نظام بانکی حرکت کنند و تحت کنترل مراجع ذی صلاح قرار گیرند ، افزود : بعضا این موسسات در شهرستان ها پول زیادی جمع آوری کرده و سبب بروز مشکلات امنیتی در برخی شهرها می شوند که نمونه آن را چندی پیش در اصفهان شاهد بودیم.بنابراین کنترل و هدایت آن ها بسیار ضروری است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود